سناتور آمریکایی به دنبال قانون جدید ضد ایرانی

۲۷ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۱۸۷۱۸ سرخط اخبار

لیندسی گراهام به دنبال تصویب قانون جدیدی است که به رئیس جمهوری آمریکا مجوز استفاده از قوه قهریه برای توقف برنامه هسته‎ای را می‎دهد.

 به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی GreenvilleOnline، وی مدعی شد: "هدفم ممانعت از جنگ است و بهترین راه برای جلوگیری از جنگ، این است که ایرانیان بدانند که انتظار چه هستند و چه چیزهایی را از دست خواهند داد.

 این جمهوری خواه در مصاحبه‎ای در محل سنا انجام داد گفت کنگره به دنبال تحکیم صحبت‎های سال گذشته باراک اوباما -رئیس جمهوری آمریکا- در زمینه منتفی نبودنِ گزینه نظامی برای "ممانعت از ساخت بمب اتمی توسط ایران" است.

 وی افزود: "کاری که می‎خواهم پاییز آتی انجام دهم این است که همکارانم را متقاعد کنم که در زمان لزوم صدایشان را بلند کنند و ایرانی‎ها بدانند که وقتی رئیس جمهور می‎گوید تمام گزینه‎ها -از جمله نظامی- بر روی میز است، ما هم با وی موافقیم."

  گراهام همچنین گفت: "لازم است در صورتی که برای متوقف کردن برنامه ایران، راهی به جز استفاده از قوه قهریه نیست، رای بالایی در کنگره داشته باشد.

 صحبت‎های خصومت آمیز فوق در حالی پس از گفته‎های بنیامین نتانیاهو مطرح می‎شود که بسیاری از کارشناسان ارشد، دیپلمات‎ها و مقامات اطلاعاتی-امنیتی سابق آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی، ضمن منتفی دانستن گزینه نظامی، از اوباما درخواست کرده اند با پیشنهاداتی واقع بینانه و با در نظر گرفتن لغو تحریم‎ها، به دنبال گفتگوهای دیپلماتیک باشد.

 در ابتدای هفته، گروهی از 29 مقام تصمیم ساز آمریکایی با نوشتن نامه ای در روز دوشنبه، باراک اوباما را دعوت به پیگیری دیپلماسی با رئیس جمهور منتخب ایران کردند.

کلید واژه ها: تحریم ها


نظر شما :