نتانیاهو اظهارنطر درباره مرسی را ممنوع کرد

۱۳ تیر ۱۳۹۲ | ۱۹:۴۰ کد : ۱۹۱۸۱۷۳ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزرای این رژیم دستور داد تا از هر گونه اظهارنظر درباره عزل «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الحیات، «بنیامین نتانیاهو» هر گونه اظهارنظر وزرا درباره برکناری مرسی از قدرت را ممنوع کرد.

از سوی دیگر دستگاه های امنیتی اسرائیل نسبت به اقدام تشکیلات «جهادی» در سینا به اجرای حملات علیه اهداف اسرائیلی ابراز نگرانی کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو شب گذشته به وزرای کابینه دستور داد تا از هر گونه مصاحبه مطبوعاتی در خصوص عزل مرسی خودداری کنند تا اسرائیل خارج از این بازی قرار گیرد.

یک منبع سیاسی دولتی در این باره گفت که دودستگی سیاسی در مصر در حال عمیق تر شدن است؛ انتخابات فرصت بیشتری فراهم می سازد اما شکاف بوجود آمده با اخوان المسلمین را پر نمی کند.

از سوی دیگر «بنیامین بن الیعازر» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و عضو کنست این رژیم گفت: مرسی طی یکسال گذشته تنها سرگرم تعیین عناصر خود در ارکان حکومت بود.

وی افزود: زلزله در مصر ادامه خواهد داشت؛ مهم نیست چه کسی انتخاب می شود، مصر باید به هسته مبتنی بر سکولار خود بازگردد.

وی اظهار داشت: برکناری مرسی نه تنها یک ضربه به جماعت اخوان المسلمین بلکه به کل این جنبش بود که پس از گذشت 85 سال از تاسیس آن به دستیابی به حکومت امیدوار بود.

الیعازر تصریح کرد: عدلی منصور رئیس دادگاه عالی مصر که اکنون رئیس جمهور موقت شده است از عناصر رژیم قدیمی مصر است و من معتقدم که به سرعت برای لغو قانون اساسی و برگزاری انتخابات جدید تلاش خواهد کرد.

کلید واژه ها: مصر مرسی


نظر شما :