یوشکا فیشر: حمله به سوریه مستلزم رویارویی با ایران است

۰۷ تیر ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۵ کد : ۱۹۱۷۹۱۴ سرخط اخبار

وزیر خارجه پیشین آلمان گفت که دخالت در سوریه مستلزم رویارویی با ایران و حزب الله است.

به گزارش "ایران دیپلماتیک"، یوشکا فیشر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلمان اظهار داشت: با وجود جنگ خونین در سوریه، دیگر کسی درباره بهار عربی که از دو سال پیش آغاز شده بود سخن نمی گوید.

وی ادامه داد: تناقض ها در سویه منفجر شده اند. مردم سوریه با فاجعه انسانی روبه رو هستند و این در حالی است که جهان تنها تماشاچی این وضعیت است و از هر گونه دخالتی در سوریه خودداری می کند زیرا خطرات بزرگی را به دنبال دارد  نه فقط به دلیل جنگ داخلی نابودگر و وضعیت ناگوار انسانی بلکه امکان شکل گیری نظم جدیدی در منطقه خاورمیانه وجود دارد.

فیشر افزود: هر گونه دخالت نظامی در سوریه نه تنها نیازمند رویارویی با ارتش سوریه (مورد حمایت روسیه و چین) است بلکه حتما مستلزم رویارویی با ایران و نماینده آن در لبنان یعنی حزب الله نیز هست.

وزیر خارجه پیشین آلمان افزود: نتیجه ای که به احتمال زیاد در سوریه روی خواهد داد این است که فاجعه انسانی در این کشور ادامه می یابد تا زمانی که حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه فروبپاشد. سپس به احتمال زیاد، سوریه براساس تقسیم بندی های مذهبی و نژادی، تجزیه خواهد شد.

در همین ارتباط، سیما شاین یک کارشناس اسرائیلی مسائل استراتژیک گفت که کابینه اسرائیل بدون توجه به اینکه چه کسی جایگزین اسد می شود؛ نباید در حمایت از سرنگونی حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه تردید کند چرا که این موضوع به فروپاشی حکومت ایران منجر می شود.

به گزارش ایران دیپلماتیک این کارشناس اسرائیلی اضافه کرد: ایران منبع تنها خطر موجود علیه اسرائیل است. کابینه اسرائیل باید به هر اقدامی که به جمهوری اسلامی ایران آسیب می زند اقدام کند. ایران بزرگترین حامی حکومت اسد است.

کلید واژه ها: سوریه حکومت


نظر شما :