انگلیس تصمیمی برای ارسال سلاح به سوریه ندارد

۰۱ تیر ۱۳۹۲ | ۲۲:۴۱ کد : ۱۹۱۷۷۰۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلیس در حاشیه نشست ضد سوری دوحه ادعا کرد که کشورش تصمیمی برای ارسال سلاح به گروههای مسلح در سوریه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "بلفاست تلگراف"، "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس امروز مدعی شد کشورش تصمیمی برای مسلح کردن شورشیان حاضر در سوریه ندارد.

ویلیام هیگ با توجه به آغاز نشست ضد سوری در دوحه قطر اعلام کرد که این نشست تاثیری در نگرش انگلیس مبنی بر مسلح کردن شورشیان ندارد و نگرش انگلیس در این مورد تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: تمرکز انگلیس بر روی یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن بحران سوریه است و تغییری در سیاست های ما ایجاد نشده است، ما تصمیمی برای مسلح کردن شورشیان سوریه نداریم و در صورتی که بخواهیم تصمیمی در این مورد بگیریم در مورد آن بحث خواهیم کرد و آن را در مجلس به رای خواهیم گذاشت.

وی در ادامه در مورد سوریه اظهار داشت : تنها راه حل برای پایان دادن به بحران سوریه، راه حل سیاسی است و برای تحقق این مسئله ما خواستار دیدن یک کنفرانس موفق در ژنو هستیم.

با وجود اینکه انگلیس تا کنون برای شورشیان سوریه سلاح ارسال نکرده است، اما دولت این کشور کمک هایی از قبیل زره، ژنراتور برق، کیت های تصفیه آب و تجهیزاتی از این قبیل را برای شورشیان ارسال کرده است.
 

کلید واژه ها: سوریه انگلیس


نظر شما :