اظهارنظر مشاور هنیه در خصوص رابطه حماس با ایران و حزب‌الله

۳۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۱۷۶۴۶ سرخط اخبار

مشاور نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در امور خارجه تاکید کرد که روابط ما با ایران و حزب الله همچنان پابرجاست.
به گزارش خبرگزاری فارس، «باسم نعیم» در مصاحبه با الاخبار گفت که با وجود اختلاف دیدگاه های ما با ایران و حزب الله در برخی مسائل منطقه ای اما روابط ما با آنها همچنان وجود دارد.

وی افزود که جنبش حماس با همه کسانی که به مقاومت خدمت می کنند، تعامل دارد و روابط ما با ایران و حزب الله روابط خوبی است و هرگز اجازه نمی دهیم که شکاف در آن ایجاد شود تا دشمن بتواند از طریق آن به وحدت مقاومت ضربه بزند و توجه همگان را از قضیه فلسطین منحرف سازد.

دو روز پیش نیز «محمود الزهار» از رهبران جنبش حماس گفت: رابطه با حزب الله و ایران مانند رابطه با کشورهای عربی و اسلامی خوب است و وجود برخی اختلافات، به این روابط خدشه وارد نمی کند.

وی در گفت وگو با المنار لبنان درباره بیانیه منتسب به حماس درباره حزب الله افزود: ما در غزه چیزی از این بیانیه نمی دانیم لذا درباره محتوای آن سخن نمی گویم.

برخی از سران حماس هفته گذشته در نشستی که در قاهره برگزار کرده بودند، با صدور بیانیه ای خواستار خروج حزب الله از سوریه شدند.

الزهار ادامه داد: رابطه با ایران ثابت بوده و تحت تاثیر تغییرات داخلی در ایران قرار نمی گیرد، همچنین هیچ یک از مسئولان ایرانی بر خلاف اخبار منتشره در رسانه های گروهی، درباره قطع یا توقف کمک به غزه مطلبی نگفته اند.

به عقیده وی به قدرت رسیدن دکتر حسن روحانی به عنوان نامزد جریان اصلاح طلب به ریاست جمهوری اسلامی ایران باعث ایجاد تغییر در برخورد تهران با حماس و جنبش های مقاومت شود.

کلید واژه ها: حزب الله حماس


نظر شما :