خواسته اوباما از بحرین

۱۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۱۷۰۵۹ سرخط اخبار

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، خواستار «اصلاحات معنی دار» و احترام به حقوق جهانی بشر در بحرین شد. وی این تقاضا را در دیدار با شاهزاده «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولیعهد بحرین مطرح کرده است.

اوباما در این دیدار که در کاخ سفید برگزار شد، همچنین بر اهمیت روابط بحرین و ایالات متحده و حمایت واشنگتن از ثبات و امنیت بحرین تاکید کرد.

خبرگزاری فرانسه، سلمان بن حمد آل خلیفه را شخصیتی میانه رو خوانده است که پس از ماه ها تنش در این کشور به عنوان معاون اول نخست وزیر انتخاب شده است.

«کایتلین هایدن»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گزارشی که از این دیدار منتشر کرده است، تصریح کرد که اوباما بر حمایت آمریکا از ثبات و امنیت بحرین تاکید کرده است. وی همچنین احترام به حقوق جهانی بشر و گفتگو را بهترین راه برای دست یابی به صلح و امنیتی خوانده است که شایسته تمام شهروندان بحرینی است.

بحرین، مقر فرماندهی ناوگان پنجم آمریکاست و از سال 2011 و با آغاز موج بیداری اسلامی در خاورمیانه، شاهد اعتراضات مردمی بوده است. در طول این اعتراضات، حکومت بحرین از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم ایالات متحده برخوردار بوده است.

مردم بحرین، خواستار رفع تبعیض و به دست آوردن حق تعیین سرنوشت خود هستند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :