لغو ممنوعیت ارسال سلاح به مخالفان سوری توسط اروپا

۰۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۱۶۷۱۶ سرخط اخبار

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست بروکسل در خصوص لغو ممنوعیت تسلیحاتی اعمال شده از سوی این اتحادیه علیه مخالفان سوریه توافق کردند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه نشستی را در بروکسل با محوریت سوریه برگزار کردند.

 

در این نشست حاضران در خصوص لغو ممنوعیت ارسال سلاح به مخالفان سوریه که پیشتر از سوی این اتحادیه وضع شده بود، توافق کردند.

 

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در پایان نشست روز دوشنبه اتحادیه اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا به قانون ممنوعیت ارسال سلاح به مخالفان سوریه پایان داد اما تحریم های دیگر علیه نظام سوریه همچنان پابرجاست.

 

وی افزود: این همان نتیجه ای بود که انگلیس امیدوار بود از نشست امروز حاصل شود.

 

هیگ در ادامه تاکید کرد که کشورش هیچ طرح فوری برای ارسال سلاح به سوریه ندارد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از اتحادیه اروپا گزارش داد کشورهای حوزه این اتحادیه از تحویل هرگونه محموله سلاح به سوریه در حال حاضر ممانعت می کنند اما این اتحادیه با تمدید تمامی تحریم های مالی و اقتصادی علیه سوریه موافق است.

 

این تصمیم اتحادیه اروپا به دنبال پافشاری های انگلیس و فرانسه بود که از ماه های گذشته به مسلح کردن مخالفان میانه رو در سوریه تاکید داشتند.

 

در مقابل شماری دیگر از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، بلژیک، هلند، سوئد، فنلاند و جمهوری چک اعلام کردند که قصد ندارند مخالفان سوریه را مسلح کنند.

کلید واژه ها: سوریه اتحادیه اروپا مخالفان سوریه


نظر شما :