توصیه تهران به دولت بحرین

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۸ کد : ۱۹۱۶۳۵۷ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بحران بحرین بر آمادگی کشورمان در به کارگیری ظرفیت های خود به منظور کمک به حل و فصل عادلانه این مشکل به صورت کاملا شفاف و علنی و در پاسخ به دعوت پادشاه بحرین تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر،  سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تاسف عمیق نسبت به هتک حرمت بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم عالم برجسته بحرینی گفت: این اقدام ناشایست را به شدت محکوم کرده و تاکید میکنیم که عنصر خشونت و ارعاب و ورود سازماندهی شده به محل مسکونی افراد با هیچ منطقی سازگار نبوده و مغایر با همه معیارهای اخلاقی، دینی و انسانی است.


وی افزود: دولت بحرین ضمن عمل به مسئولیت خود در دفاع از حقوق شهروندان، توجه داشته باشد که هتک حرمت علمای بزرگ، حمله و یورش به منازل مسکونی افراد و اعمال خشونت جز پیچیده تر کردن اوضاع نتیجه ای نداشته و تنها راه حل برون رفت از بحران بحرین بهره گیری از روشهای سیاسی و توجه جدی به خواست مردم بحرین و جامه عمل پوشاندن به مطالبات به حق آنان در ایجاد اصلاحات و رعایت عدالت و مساوات خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت بحرین توصیه کرد با اجتناب از رفتارهای غیرمنطقی از دامن زدن هرچه بیشتر به التهاب موجود جلوگیری نموده و اجازه ندهد گرهی را که می توان با دست باز کرد ، به سمت شیوه های غیرمسالمت آمیز سوق داده شود.

عراقچی در پایان مجددا بر آمادگی کشورمان در به کارگیری ظرفیت های خود به منظور کمک به حل و فصل عادلانه این مشکل به صورت کاملا شفاف و علنی و در پاسخ به دعوت پادشاه بحرین تاکید کرد .

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :