سنت شکنی دولت اوباما

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۹۱۶۱۶۴ سرخط اخبار

 برای اولین بار در تاریخ سیاسی آمریکا دو برادر در راس دو وزارتخانه مهم این کشور قرار گرفتند؛ جان و کامرون کری، اولین برادرانی هستند که هردو در یک دولت به وزارت رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به زودی در کنار برادرش، کامرون کری در دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور به فعالیت خواهد پرداخت.

طبق اعلام مقامات آمریکایی، کامرون کری که در حال حاضر مشاور اول امور حقوقی وزارت بازرگانی است، به طور موقت سرپرستی این وزارتخانه را به دست خواهد گرفت و جانشین ربکا بلنک، سرپرست پیشن وزارت بازرگانی آمریکا خواهد شد.

کامرون کری تا زمانی که کنگره آمریکا، شخص معرفی شده ازسوی باراک اوباما را تایید نکند به ماموریت خود به عنوان سرپرست وزارت دارایی ادامه می دهد.

این نخستین بار در تاریخ سیاسی آمریکا است که دو برادر در یک دولت به کار مشغول باشند. جان اف کندی، رئیس جمهوری اسبق آمریکا در زمان ریاست جمهوریش رابرت کندی، برادر خود را به عنوان دادستان کل آمریکا تعیین کرده بود.

جنیفر بساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری اشتیاق زیادی برای کار با بردارش دارد. جان و کامرون کری، دو خواهر نیز دارند.

کلید واژه ها: آمریکا کامرون کری کامرون


نظر شما :