روایت سردار احمدی مقدم از ماجرای سفارت انگلیس

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۹۱۶۱۴۹ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم عصر دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در خصوص انتخابات 88 و 92 و طرح امنیت اخلاقی در پاسخ به سئوال یک دانشجو که از او در مورد تحریمها پرسید، گفت: دشمن در انتخابات 88 اقدامات رسانه ای خود را بر علیه کشور از دی ماه 87 شروع کرد اما امروز می بینیم که فعالیت رسانه ها از جمله BBC و VOA از تیر ماه 91 برای انتخابات خرداد ماه آغاز شده است. البته باید در نظر بگیریم که در این یک سال نیز درآمد نفتی نیز نصف شد و بازار ارز نیز در داخل با مشکلاتی روبرو شد. البته این تمام مشکلات نبود و ضعف تدبیر دستگاههای اجرایی نیز این مشکلات را تشدید کرده بود. دشمن تلاش کرد در حوزه اقتصاد ناآرامی و بحران سازی کند تا طبقه مستضعف را در برابر حکومت قرار دهد.

وی ادامه داد: البته دشمن تلاش کرد فروپاشی و ناامنی را در کشور تشدید کند و عده ای نیز بیایند و بگویند که راه حل مشکلات سازش و مذاکره است و آنها شرایطی را فراهم آورند که فردی بیاید و بگوید من منجی هستم و وقتی می آیم دلار بار دیگر 1200 تومان می شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه حفظ فضای عمومی مهم است، تصریح کرد: البته مردم هوشمندانه سختی ها را تحمل کردند و اگر در این مدت نفت صادر نشد با جلوگیری از قاچاق و افزایش صادرات غیرنفتی این موازنه بار دیگر بوجود آمد. البته پلیس سعی کرد در این ایام تنش ها را کنترل کند و تنها در این زمان نابسامانی ها اندکی افزایش یافت.

وی همچنین درباره ماجرای سفارت انگلیس اظهار داشت: به نظرم این موضوع دامی بود که آنها گسترداندند و خودشان در را باز کردند چرا که درب دولایه و ضد گلوله است و تنها از اتاق کنترل هدایت و باز می شود. البته معتقدم عده ای افراطی این اقدام را کردند چرا که وقتی خودمان در خاکمان جا می دهیم باید از آنها حمایت کرده و امنیت شان را تامین کنیم. عده ای رفتند در باغ قلهک و پرچم را پائین کشیدند که این کار بسیار زشت بود. وقتی برای دستگیری آنها وارد عمل می شدیم مورد هجوم جریانهای دانشجویی قرار می گرفتیم. در میدان فردوسی خواهران را جلو فرستاده بودند که ماموران با آنها برخورد نکنند.

وی تصریح کرد: خود من شب حادثه در سفارت حاضر شدم و ماموران پلیس دیپلماتیک، کاردار و اعضای سفارت را به ساختمانی امن منتقل کرده بودند. وقتی وارد شدم دیدم آنها هیچ نگرانی ندارند. به آنها گفتم نظرتان چیست؟ آیا می خواهید ماموران یگان ویژه برای تامین امنیت در سفارت حضور داشته باشند که خانم کاردار ابتدا قبول کرد اما مشاور امنیتی آنها چیزی را در گوش او گفت بلافاصله خانم کاردار اعلام کرد نمی خواهیم و ما نیز نیروها را بلافاصله از سفارت بیرون آوردیم البته یک نفر از آنها درب را باز کرده که این یک توطئه بود اما نباید به داخل می رفتیم. دانشجویان ماموران را هل می دهند تا وارد سفارت شوند. وقتی خدمت حضرت آقا رسیدم ایشان فرمودند کار بسیار غلطی بود و به ضرر ما شد.

کلید واژه ها: ماموران


نظر شما :