وزیر نفت: دبیرکلی اوپک حق ایران است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۹ کد : ۱۹۱۶۱۳۲ سرخط اخبار

وزیر نفت در مورد دبیرکلی اوپک گفت: برای ریاست اوپک سه کاندیدا وجود دارد، تصمیمات اوپک هم براساس اجماع است یعنی اگر یکی از اعضای اوپک با دبیر کلی ایران مخالفت کند عملا به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا، وزیر نفت در حاشیه دهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشست گذشته تفاهم ایجاد نشد و قرار شد که کاندیدای سه کشور مورد ارزیابی قرار بگیرند که این کار در نشست آینده اوپک می شود؛ ما این موضوع را حق ایران می دانیم.

وی تصریح کرد: انتخاب دبیر کلی چون به صورت اجماع است قابل پیش بینی نیست.

آخرین اخبار از ایجاد شهرک های صنعتی پتروشیمی

وزیر نفت در مورد ایجاد شهرک های تخصصی پتروشیمی گفت: مطالعاتی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران صورت گرفته و براساس آن شهرک های صنعتی که مزیت واحدهای پتروشیمی پایین دست است باعث ایجاد ارزش افزوده می شود در برخی از استان ها مطالعات اولیه و در برخی استان ها ایجاد شهرک ها آغاز شده است.

دنیا از ایران نمی گذرد

وزیر نفت تاکید کرد: دنیا نمی تواند از ایران که دارای انرژی مطمئن است صرف نظر کند، ما صادرات داریم و در سال گذشته هم حدود 40 درصد صادرات غیر نفتی ایران مربوط به پتروشیمی بوده است حتما این روند بهتر نیز خواهد شد.

قاسمی در مورد اوپک نیز اظهار کرد: نشست عادی اوپک در خرداد ماه است.قطعا یکی از موضوعاتی که مورد بررسی اعضای اوپک قرار خواهد گرفت وضع بازار است؛ امیدواریم در این نشست بتوانیم کنترل بازاری را در زمینه تولید و سقف تولید در اوپک داشته باشیم.

قاسمی با اشاره به این که لایحه بودجه دولت و مجلس، لایحه خوبی بود گفت: از مصوبات خوب مجلس در مورد تقویت نفت تشکر می کنم. امیدواریم که در سال 92 مشکلات بودجه ای کمتر داشته باشیم.

وزیر نفت همچنین در مورد دادن نفت به جای پول به پیمانکاران در ازای بدهی وزارت نفت گفت: می توانیم این کار را انجام دهیم و مجوز آن را داریم.

کلید واژه ها: اوپک پتروشیمی شهرک


نظر شما :