تاکید بشار بر تحکیم جایگاه جریان مقاومت لبنان

باید حزب الله را مجهز کنیم

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۱۶۰۳۲ سرخط اخبار

 نماینده پارلمان سوریه بر جدیت دولت بشار اسد درخصوص تجهیز مقاومت با سلاح های پیشرفته تاکید کرد و گفت: محور مقاومت متشکل از سوریه، ایران و حزب الله هرگز اجازه نخواهند داد که طرح آمریکایی – اسرائیلی در سوریه اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) "شریف شحاده" در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: آمریکا رویکرد منافقانه ای دارد و به طور مداوم رنگ عوض می کند و سوری ها از این امر به خوبی آگاهند اما اعراب از این مساله غافلند و باید چشمان خود را باز کنند.

وی با بیان اینکه این گفته آمریکایی ها که می خواهند اوضاع سوریه را حل کنند و نمی خواهند تراژدی عراق تکرار شود؛ دروغی بیش نیست، بلکه آمریکا از مواضع سوریه می ترسد، گفت: آمریکا این گونه شایعات را ترویج می کند اما در مجموع از گروه های مسلح و در صدر آنها جبهه تروریستی النصره حمایت می کند.

وی آمریکا را به تلاش برای طولانی کردن بحران سوریه و حل نشدن آن به نفع رژیم صهیونیستی متهم کرد.

شحاده با اشاره به اقتدار سوریه تاکید کرد: این ارتش و ملت سوریه است که معادله جدیدی را برقرار کرده و نه آمریکا که دریافته است مزدورانش نتوانسته اند ماموریت محوله را به انجام برسانند به همین دلیل می داند که گریزی از راه حل سیاسی نیست.

وی به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: وی پیام های زیادی به آمریکا فرستاد مبنی بر اینکه سوریه تنها نیست و موضع ایران نیز در قبال بحران سوریه روشن است.

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد که سوری ها به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و کلامش اطمینان دارند.

شحاده گفت: آنچه در سوریه در جریان است، خواسته های دموکراتیک واصلاحات ونظایر آن نیست بلکه یک درگیری بین طرح مشترک آمریکایی، اسرائیلی قطری، سعوی و ترکی خواهان تسلیم کردن همه منطقه و طرح مشترک سوری و ایرانی با مشارکت حزب الله و مقاومت است که خواهان کرامت امت عربی و اسلامی است.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا حزب الله


نظر شما :