تازه ترین ادعای نیویورک تایمز

هدف قرار گرفتن فاتح ایرانی در دمشق !

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۹۱۵۷۷۸ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: بامداد روز یکشنبه صدای انفجار های مهیبی در دمشق ، پایتخت سوریه شنیده شد که تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد نتیجه حملات موشکی اسرائیل به تاسیسات نظامی کشور است. به این ترتیب این دومین بار است که در چهار ماه اخیر اسرائیل به شریان تسلیحاتی حزب الله، آسیب می زند.

این در حالی است که هم حزب الله و هم ایران از بشار اسد در سوریه حمایت می کنند و در این بین روند انتقال تسلیحات نیز شتاب گرفته است.

نیویورک تایمز در گزارشی ادعا می کند که موشک هایی که هدف اسرائیل قرار گرفته اند از ایران به دمشق منتقل شده و در زرادخانه ای در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق نگهداری می شدند. البته تهران بارها بر حمایت همه جانبه خود از حزب الله تاکید کرده و مقامات این گروه لبنانی نیز اعلام کرده اند در صورت مشاهده هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی اسرائیل، وارد عمل می شوند. از سوی دیگر برخی تحلیلگران در لبنان بر این باورند در صورتی که بشار اسد بخواهد دمشق را ترک کند، یک حزب الله قدرتمند می تواند کمکی برای او باشد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: در جریان حمله اسرائیل، موشک های فاتح 110 متعلق به ایران که گفته می شود برد آنها به تل آویو می رسد، هدف قرار گرفته اند. همچنین دو مقام وزارت دفاع اسرائیل نیز مدعی شده اند که در این محموله موشک های اسکاد نیز وجود داشته است. هرچند هنوز مشخص نیست این موشک ها برای استفاده سوریه به دمشق منتقل شده بودند یا حزب الله، یک مقام آمریکایی ادعا می کند این زرادخانه تحت کنترل حزب الله و نیروی قدس ایران قرار داشته است.

 

کلید واژه ها: اسرائیل حزب الله دمشق موشک سوریه


نظر شما :