عطاردی: ممنوع‌الورود شدنم به آمریکا شایعه است

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۹ کد : ۱۹۱۵۴۷۵ سرخط اخبار
استاد آزاد شده دانشگاه صنعتی شریف درباره واکنش جامعه علمی آمریکا نسبت به دستگیری وی گفت: جامعه علمی آمریکا بسیار از این مساله ناراحت شده و آن را مایه شرمساری برای آمریکا می دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز شنبه هفت اردیبهشت ماه بعد از 16 ما ه بازداشت در کشور آمریکا به وطن بازگشت.

وی در جمع خبرنگاران در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: بسیار خوشحالم وخداوند را شاکرم و از مردم و مسئولان به خاطر زحماتی که در این مدت متحمل شدند سپاسگزارم.

وی درباره تخصص خود افزود: تخصص من طراحی مدارهای مجتمع ماکروالکترونیک است که در این زمینه طراحی، تدریس و درس می خوانم.

استاد دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: حدود 30 سال است که به کشور آمریکا رفت و آمد دارم، 12 سال مشغول گذراندن تحصیلات تکمیلی درآنجا بودم و مابقی را هم به کار مشغول بودم و سپس به ایران آمدم ولی همچنان رفت و آمد داشتم.

وی یادآورشد: در زمان دستگیری هم قرار بود در یک کنفرانس که در کشور سانفرانسیسکو در زمینه مدارهای حالت جامد هرساله بهمن ماه برگزار می شد، شرکت کنم و قبل از آن هم قرار بود با استادم ملاقاتی داشته باشم که به دلیل دستگیر شدنم، این ملاقات صورت نگرفت.

استاد دانشگاه صنعتی شریف درباره برخود آمریکایی ها هم گفت: صرف نظر از برخوردشان در هنگام دستگیری عمدتا برخوردشان خوب بود.

عطاردی درباره دفاع در دادگاه آمریکا هم گفت: قاضی دادگاه وقتی پرونده من را مطالعه کرد به خاطر منحصر به فرد بودن آن، اعلام کرد که من مطالب زیادی ازآن یاد گرفتم.

وی درباره اینکه آیا فعالیت خود را دوباره ادامه خواهد داد، گفت: من تخصصم طراحی مدار مجتمع است، کار نکردن برای من مرگ است اگر 10 بار دیگر هم من را دستگیر کنند همین کار را ادامه خواهم داد.

استاد آزاد شده دانشگاه صنعتی شریف درباره این مطلب که وی تا  10 سال به کشور آمریکا ممنوع الورود است، گفت: ممنوع الورود شدن به کشور آمریکا تا 10 سال آینده شایعه است.

 

کلید واژه ها: آمریکا صنعتی شریف دانشگاه صنعتی صنعتی دانشگاه دانشگاه صنعتی شریف کشور آمریکا


نظر شما :