تلاش ناکام عوامل رژیم قذافی برای کودتا

۲۵ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۱۴۹۲۵ سرخط اخبار

 

مقامات لیبی شماری از افسران سابق از لشکر منحل شده ۳۲ وابسته به رژیم «معمر قذافی» را به اتهام تلاش برای انجام کودتای نظامی در «سبها» بازداشت کردند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری «الموجز»؛ منابع امنیتی در مناطق جنوبی لیبی روز شنبه (13 آوریل) اعلام کردند، گردان «الحق»، از گردان های ارتش ملی لیبی در شهر سبها موفق به شناسایی و بازداشت یک گروه متشکل از افسران و نظامیان وابسته به لشکر 32 زرهی شد که درصدد برنامه ریزی برای کودتا در کشور بودند.
 
اعضای این گروه پس از آنکه به یک مرکز پلیس در محله «النخیل» شهر سبها حمله می کنند، با ماموران پلیس درگیر می شوند که در جریان این درگیری، دست کم 17 نفر از آنان بازداشت و بقیه موفق به فرار می شوند.
 
این منابع افزودند، در بازرسی از خانه های این گروه که اعضای آن با لباس نظامی ظاهر می شدند، سلاح هایی با رنگ سبز و با لوگوی نظام سابق کشف شده و همه بازداشت شدگان در تحقیقات اولیه اعتراف کردند وابسته به گروهی هستند که تلاش می کرد بار دیگر رژیم سابق را به قدرت بازگرداند. یکی از بازداشت شدگان از ساکنان «طرابلس»، پایتخت لیبی است که در رژیم سابق از عناصر دستگاه امنیت خارجی بود.
 
اعضای این گروه همچنین اعتراف کردند که می خواستند این کودتا را برای بازگرداندن رژیم سابق با تسلط بر شهر سبها اجرایی کنند.

کلید واژه ها: بازداشت لیبی


نظر شما :