آزار جنسی برای امضای اعترافات ساختگی

۱۲ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۳:۳۴ کد : ۱۹۱۴۴۶۰ سرخط اخبار
به گزارش تسنیم، فاطمه حاجی یکی از پزشکان بحرینی که پیش از این به 5 سال زندان محکوم گشته ولی در ژوئن 2012 میلادی تبرئه شد در مصاحبه با راشا تودی به تشریح شکنجه های جسمی و روانی پرداخته که از سوی ماموران پلیس رژیم آل خلیفه در زمان بازداشت علیه وی اعمال شده اند.
 
به گفته او مأمورین آل خلیفه با هجوم به آپارتمان شخصی اش وی را دستگیر و بازداشت کردند. 19 پزشک دیگر بحرینی نیز به همین منوال در خانه ها و بیمارستان های خود بازداشت شدند.
 
هیچ یک از پزشکان بازداشت شده بحرینی اجازه برقراری تماس با وکلای مدافع یا خانواده های خود را در زمان بازجویی نداشته و مجبور شده اند تا اعترافاتی ساختگی و جعلی را امضا کنند.
 
وی تصریح کرد: "این اعترافات در زیر شکنجه های شدید از پزشکان بازداشت شده گرفته شده است، منظور من شکنجه های روانی و جسمی است. به ما اجازه داده نشد که برای روزهای متوالی بخوابیم و روزهای زیادی ما را سرپا نگه داشتند. به ما غذا و مایعات داده نمی شد و به سختی اجازه رفتن به دستشویی را داشتیم."
 
وی افزود، ماموران پلیس رژیم آل خلیفه به منظور مجبور کردن پزشک ها به اعتراف آنان را با میله های چوبی و لوله های توخالی ضرب و شتم کرده، با برق شکنجه داده، تحت آزار جنسی قرار داده ، و نیز آنها را تهدید به مرگ و تجاوز جنسی کرده اند تا مجبور به امضای اعترافات شوند.
 
این پزشکان در اعترافات اجباری و ساختگی به این امر اذعان می کردند که در بیمارستان های محل فعالیت اسلحه در اختیار داشته و تلاش زیادی برای سرنگونی رژیم آل خلیفه کرده اند.
 

کلید واژه ها: آل خلیفه


نظر شما :