غسان هیتو: با حکومت بشار اسد مذاکره نخواهیم کرد

۳۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۰:۴۸ کد : ۱۹۱۴۱۲۵ سرخط اخبار

نخست وزیر حکومت موقت ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه در اولین نشست خبری خود بر خودداری از مذاکره با حکومت اسد تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «غسان هیتو» که در سایه جنجال های فراوان و اختلافات آشکار بامداد امروز به عنوان نخست وزیر حکومت موقت ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه در استانبول انتخاب شد در نشستی مطبوعاتی مدعی شد که اولین مأموریت حکومت موقت براندازی حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

وی با اشاره به استفاده از همه امکانات و ابزارهای موجود برای انجام چنین کاری تأکید کرد که این اقدام بر اساس مبدا حاکمیت ملی و وحدت ملت و سرزمین سوریه صورت خواهد گرفت.

وی همچنین با تأکید بر اینکه حکومت موقت ائتلاف معارضان با حکومت اسد مذاکره نخواهد کرد از نظامیان ارتش سوریه خواست سلاح خود را کنار بگذارند.

از سوی دیگر «معاذ الخطیب» رئیس ائتلاف معارضان سوریه در سخنانی تند جامعه جهانی را به تعلل در حل بحران سوریه متهم کرد و افزود: جنگی منطقه ای و بین المللی در سوریه به راه افتاده و همه این طرفها باید از کشور ما خارج شوند.

وی همچنین از برخی کشورهایی که وی آنها را حامی تروریست ها خواند خواست که گروهک های خود را از سوریه خارج کنند و این کشورها را متهم کرد که جوانان خود را به توهم کمک به مردم سوریه به این کشور اعزام می کنند تا از شر آنها خلاص شوند.

این در حالی است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه بارها بر دعوت از همه گروه های سیاسی داخلی و خارجی معارض تأکید کرده است و  راهکار گفتمان ملی و برنامه ای کامل جهت ایجاد اصلاحات را برای پایان دادن به بحران سوریه مطرح کرده است و این راهکار اسد بارها از سوی مخالفان رد شده است.

کلید واژه ها: سوریه حکومت موقت ائتلاف معارضان


نظر شما :