آغاز نشست ائتلاف معارضان سوری در استانبول

۲۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۹۱۴۰۹۳ سرخط اخبار

با وجود اختلافات و چند دستگی های داخلی، اعضای ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه امروز نشست خود را برای انتخاب نخست وزیر و تشکیل حکومت موقت آغاز می کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الحیات»، امروز اعضای ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه در استانبول برای انتخاب نخست وزیر و تشکیل حکومت موقت گرد هم می آیند.

منابع نزدیک به ائتلاف تأکید کردند یکی از دلایل اختلافات داخلی تمایل به انتخاب فردی است که زمان بیشتری را در سوریه زندگی کرده باشد تا کسی که در خارج از کشور بوده باشد.

بنابراین دو عضو ائتلاف «اسعد مصطفی» وزیر کشاورزی سابق و دیگری «اسامه القاضی» محقق و اقتصاددان سوری در رأس فهرست ائتلاف قرار دارند.

اسامه قاضی رئیس موسسه تحقیقات سیاسی و استراتژیک سوریه در واشنگتن است و در سال 1968 در حلب به دنیا آمده و در ایالات متحده تحصیل کرده است.

اسعد مصطفی در سال 1947 در ادلب به دنیا آمده  و در دوران حکومت حافظ اسد وزیر کشاورزی بوده و پس از آن به کویت سفر کرده و در آنجا به عنوان مشاور در صندوق توسعه اقتصادی و اجتماعی عربی فعالیت کرده است.

پیشتر ائتلاف معارضان فهرستی 10 نفره از نامزدهای تصدی پست نخست وزیری در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود که نام دو نفر از آنها به دلیل اینکه در سوریه زندگی می کنند ذکر نشده بود.

این در حالی است که در چند هفته گذشته بارها نشست هایی که ائتلاف برای انتخاب نخست وزیر تشکیل داده لغو شده و یکی از دلایل اصلی آن اختلاف نظرهای داخلی و مخالفت «معاذ الخطیب» رئیس ائتلاف معارضان و آمریکا با تشکیل حکومت موقت و انتخاب نخست وزیر است.

کلید واژه ها: سوریه ائتلاف معارضان


نظر شما :