آمریکا افغانستان را ترک نمی‌کند

۲۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۹۱۴۰۹۹ سرخط اخبار

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به تلاش آمریکا برای امضای پیمان امنیتی کابل - واشنگتن بیان کرد آمریکا افغانستان را ترک نمی کند.

به گزارش فارس، حامد کرزی در یک برنامه مشترک بی بی سی و تلویزیون ملی افغانستان بیان داشت که آمریکا برای این به افغانستان نیامده است که دوباره این کشور را ترک کند.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: افغانستان منافع بزرگ آمریکا را در منطقه درک می کند اما آمریکا هم باید به منافع افغانستان احترام بگذارد.

کرزی در خصوص پیمان امنیتی کابل- واشنگتن گفت: آمریکایی‎ها عجله دارند این توافقنامه تا 3 ماه دیگر امضا شود اما ما عجله نداشته بلکه دقت داریم.

کرزی در پاسخ به این سئوال که آیا توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن را امضا می‎کند یا خیر، گفت: اگر مصلحت ما در این امر نهفته باشد، آن را امضا خواهیم کرد.

کرزی از رایزنی شدید در جریان گفت وگوها با آمریکایی‎ها هم خبر داد اما تأکید کرد که مردم نگران آینده افغانستان نباشند زیرا هیچ مشکلی پیش نمی‎آید.

کرزی با اشاره به تبلیغات رسانه ای افغانستان و آمریکا گفت: آمریکایی‎ها ما را زیر فشار می‎گیرند، ما نیز آن ها را زیر فشار می‎گیریم اما آمریکایی ها نسبت به ما در مطبوعات دست بالایی دارند.

رئیس جمهوری افغانستان در این نشست مشترک، از مذاکرات طالبان با آمریکایی‎ها همزمان با اجرای حملات انتحاری، به شدت انتقاد کرد و گفت: کشتار غیرنظامیان توسط طالبان قابل بخشش نیست.

حامد کرزی پیش از این نیز با انتقاد از عملکرد طالبان گفته بود که فعالیت های تروریستی در راستای خدمت به آمریکاست.

همچنین رئیس جمهور افغانستان با اشاره به مذاکرات پنهانی آمریکا با طالبان در خارج از افغانستان، گفته بود که این گروه افغان ها را به قتل می رساند اما سران آن ها با آمریکا پای میز مذاکره می نیشینند.

اظهارات کرزی واکنش های داخلی و خارجی را در پی داشت که وی ناگزیر شد از مواضع خود عقب نشینی کند.

کلید واژه ها: افغانستان آمریکا


نظر شما :