سوء استفاده گروه‌های مسلح از کودکان سوریه

۲۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۱ کد : ۱۹۱۳۹۸۱ سرخط اخبار

سازمان بین المللی دفاع از حقوق کودکان، در گزارشی از افزایش سوء استفاده گروه های مسلح و تروریستی از کودکان سوریه در جنگ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان «کودکان را نجات دهید» در گزارشی تحت عنوان «کودکان در تیررس گلوله ها»، هشدار داد که از کودکان در سوریه به عنوان نگهبان، جاسوس، جنگجو و در برخی موارد سپر انسانی سوء استفاده شده است.

این سازمان که مقر آن در انگلیس است، در گزارش خود نوشت: «در نتیجه جنگ در سوریه حدود دو میلیون کودک در این کشور نیازمند کمک فوری هستند.»

در این گزارش آمده است که پژوهشگران ترک دریافته اند که سه کودک از هر چهار مورد، یکی از بستگان خود را از دست داده اند.

سازمان «کودکان را نجات دهید» هشدار داد که بسیاری از کودکان سوریه در شرایطی غیرانسانی زندگی می کنند و به دلیل نبود شرایط بهداشتی، خطر ابتلای آن ها به بیماری های خطرناک بسیار زیاد است.

در این بین افزایش قیمت ها به دلیل کمبود مواد غذایی باعث بروز مشکلاتی برای خانواده ها در تامین مواد غذایی شده است.

کودکان سوریه همچنین به دلیل ویران شدن حدود دو هزار مدرسه یا تبدیل شدن مدارس به پناهگاه شهروندان، از تحصیل و آموزش محروم شده اند.

در گزارش سازمان «کودکان را نجات دهید» تاکید شده است: «کودکان سوریه قربانیان فراموش شده جنگ هستند که از کمک های ضروری محروم مانده و با مرگ و صدمه های جدی رو به رو هستند.»

این سازمان با درخواست از مجامع بین المللی برای حل بحران سوریه تاکید کرد که این بحران با پایان درگیری ها حل می شود.

این گزارش یک روز پس از هشدار «یونیسف» درباره به وجود آمدن نسل گمشده از کودکان سوریه منتشر می شود.

یونیسف در گزارشی هشدار داد که میلیون ها کودک در سوریه درحالی بزرگ می شوند که چیزی جز خشونت نمی بینند، آن ها همچنین از آموزش محروم شده و با ضربه هایی رو به رو می شوند که در تمام طول عمرشان همراه آنها خواهد بود.

در این گزارش آمده است که کودکان سوریه تحمل ندارند که جنگ یک سال دیگر طول بکشد. از بین هر چهار میلیون تن که داخل سوریه نیاز به امدادرسانی دارند، دو میلیون تن کمتر از ۱۸ سال دارند و سن بیش از نیم میلیون تن نیز کمتر از پنج سال است.

 

کلید واژه ها: سوریه کودکان «کودکان از کودکان هشدار کودکان سوریه


نظر شما :