پارلمان بحرین دوباره متشنج شد

۰۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۱:۴۹ کد : ۱۹۱۳۳۲۸ سرخط اخبار
درخواست نماینده بحرینی برای تحویل پیکر شهید الجزیری به خانواده اش برای خاکسپاری
درخواست نماینده بحرینی در صحن مجلس برای تحویل پیکر شهید "محمود الجزیری" به خانواده اش دوباره پارلمان این کشور را متشنج کرد.
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله الدوسری" رئیس مجلس بحرین، تهدید کرد "علی شطموط" نماینده مجلس را اخراج می کند.
 
"علی شطموط" امروز سه شنبه در جلسه عمومی مجلس پلاکاردی به دست گرفت، که در آن نوشته بود "شرط احترام به مرده، دفن پیکر اوست".
 
شطموط این پلاکارد را در واکنش به خودداری رژیم آل خلیفه از تحویل دادن پیکر شهید "محمود الجزیری" به خانواده اش، نوشت.
 
الجزیری در دومین سالگرد انقلاب 14 فوریه در جریان فعالیتهای مسالمت آمیز مردم با گلوله گاز اشک آور از فاصله بسیار نزدیک هدف قرار گرفت و به شدت مجروح شد. وی پس از آن فورا به بیمارستان منتقل شد و یک هفته بعد (جمعه 4 اسفند) به شهادت رسید. پیکر این شهید هنوز در سردخانه نگهداری می شود زیرا رژیم آل خلیفه بیم آن دارد که تشییع پیکر این شهید به جرقه حرکتی گسترده تر بر ضد آل خلیفه تبدیل شود.
 
"عبدالله الدوسری" رئیس مجلس بحرین پس از مشاهده این پلاکارد، از پشت تریبون گفت: هیچ قانونی وجود ندارد که نوشتن پلاکارد در مجلس را منع کند اما اگر این پلاکارد هرج و مرجی مشابه هفته گذشته را سبب شود، شطموط را به همراه پلاکاردش از جلسه اخراج خواهم کرد.
 
شطموط در واکنش به این گستاخی رئیس مجلس گفت: تو به هیچ وجه حق نداری مرا از مجلس بیرون برانی.
 
علی شمطوط هفته قبل نیز در جریان جلسه پارلمان پلاکاردی را بالای سر گرفت که حاوی تصاویری از صحنه شهادت حسین الجزیری نوجوان بحرینی بود که در تظاهرات سالگرد انقلاب 14 فوریه به ضرب گلوله ساچمه ای نیروهای امنیتی به شهادت رسید.
این عمل وی با اعتراض نمایندگان طرفدار آل خلیفه روبرو شد، اما شمطوط خواهان تحقیق بی طرفانه درباره نحوه رفتار نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان بی دفاع گردید و پلاکاردی با این مضمون بالای سر گرفت :"سلاح ساچمه ای در همه جای دنیا ممنوع است".
در پی مجادله لفظی میان نمایندگان پارلمان بحرین درباره کشته شدن یک نوجوان در تظاهرات مردمی 14 فوریه، رئیس مجلس ناچار شد جلسه را به زمانی دیگر موکول کند.

کلید واژه ها: آل خلیفه


نظر شما :