شیمون پرز: درباره ایران به اوباما اعتماد دارم

۳۰ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۰ کد : ۱۹۱۲۹۶۱ سرخط اخبار

" شیمون پرز " در اظهاراتی اعلام کرد که به توانایی " باراک اوباما " در برخورد با تهدیدات برنامه هسته ای ایران و توقف آن اعتماد کامل دارد.

به گزارش شفاف به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت احرونوت، رئیس جمهور اسرائیل در نشستی با تعدادی از اعضای کنگره آمریکا گفت: برنامه هسته ای ایران هم اکنون امنیت کل جهان را مورد تهدید قرار می دهد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در نطق سالانه خود اعلام کرد که برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای تلاش خواهد کرد.

اظهارات آمریکا در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 5+1 پس از شش ماه توقف مطرح شد.

اسرائیل ایران هسته ای را تهدیدی برای بقای خود می داند و بارها تهدید کرده است که به تاسیسات هسته ای ایران حمله نظامی می کند. ایران از سوی دیگر فعالیت هسته ای برای دست یابی به سلاح  را انکار می کند و همواره اعلام کرده است که به هر حمله ای پاسخ می دهد.

پرز همچنین در این نشست از موافقت خود با تشکیل کشور فلسطین به شرط عاری بودن از سلاح خبر داد و اظهار داشت: اگر خواهان تحقق صلح هستیم چاره دیگری چون کمک به فلسطینی ها برای تشکیل یک کشور بدون سلاح نداریم.

وی در عین حال به اسرائیلی ها هشدار داد که جایگزین این راه حل وجود یک کشور با دو ملیت مختلف خواهد بود که به معنای ادامه درگیری، تنفر و تشنج است.

اظهارات پرز در حالی مطرح می شود که دولت فلسطین به اسرائیل هشدار داده است ادامه شهرک سازی مانع تشکیل کشور مستقل فلسطین می شود.


نظر شما :