ادعای مطبوعات ژاپن:

حضور کارشناسان ایرانی در آزمایش هسته ای کره شمالی

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۹۱۲۹۰۵ سرخط اخبار

شفاف: رسانه های ژاپن مدعی حضور کارشناسان ایرانی در سومین آزمایش هسته ای کره شمالی خبر دادند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، شماری از رسانه های ژاپنی با استناد به اظهارات یک منبع سیاسی غربی آگاه اعلام کردند به احتمال زیاد کارشناسان ایرانی در تاسیسات " بونگیری " کره شمالی که چند روز پیش شاهد سومین آزمایش هسته ای این کشور بود، حضور داشتند.

این رسانه ها با اشاره به روابط تهران و بیونگ یانگ و به نقل از ان منبع آگاه اعلام کردند که ایران در نوامبر 2012 در مورد حضور کارشناسان ایرانی در سومین آزمایش هسته ای کره شمالی با این کشور به توافق رسیده بود.

بر اساس گفته این منبع آگاه، ایران با کره شمالی به این توافق رسیده بود که در مقابل پرداخت مبلغی با واحد پول چین (یوان) به کره شمالی به معادل ده ها میلیون دلار، کارشناسانش در سومین آزمایش هسته ای کره شمالی حضور پیدا کنند.

این منبع آگاه همچنین گفته است که ایران از این فرصت برای آموزش فناوری ها و اجرای آزمایش هسته ای استفاده کرده است.

مطبوعات کره جنوبی پیش از این با استناد به تصاویر ماهواره ای اعلام کرده بودند که تعدادی از کارشناسان ایرانی برای رفع نقض فنی موشکی که کره شمالی اخیرا پرتاب کرده بود، به این کشور سفر کرده بودند.

کره شمالی چندی پیش موشک ماهواره بر خود را در میان موج انتقادات جامعه بین الملل به هوا پرتاب کرد.

این مطبوعات همچنین اعلام کرده بودند که در آوریل 2012 دعوت از کارشناسان ایرانی به کره شمالی به این دلیل صورت گرفت که این کشور در پرتاب یک ماهواره به فضا با مشکل روبرو شده بود.

مقامات آمریکایی می گویند ایران برای توسعه فناوری موشک های بالستیک خود از کمک های کره شمالی استفاده می کند.

کشورهای غربی ایران و کره شمالی را به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای متهم می کنند و بر همین اساس آنها را مورد تحریم قرار می دهند.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :