تقاضای محمد مرسی برای دریافت آموزش تشریفات

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۱۲۹۰۴ سرخط اخبار

دفتر ریاست جمهوری مصر با تقاضای شخص محمد مرسی رئیس جمهور این کشور در حال بررسی امضای قرارداد با یک شرکت خارجی برای «آموزش تشریفات و آداب و رسوم به رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد» است.

به گزارش عصر ایران، قرار است در دوره های فشرده 6 ماهه که از ماه آوریل آینده آغاز می شود رئیس جمهور مصر و دیگر مقامات ارشد مانند رئیس دفتر ریاست جمهوری، معاون رئیس جمهور، مشاوران و مدیران کل، موضوعات مختلف در زمینه های مختلف مرتبط با تشریفات و آداب و رسوم رفتاری و گفتاری را آموزش ببینند.

براساس گزارش سایت اینترنتی روزنامه مصری الیوم السابع، هدف از این اقدام دفتر ریاست جمهوری مصر کمک به رفع مشکلاتی است که در تعامل رئیس جمهور ، با رؤسا و مقامات ارشد دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی به وجود آمده است.

منابع آگاه گفته اند که مرسی از اصول مهم تشریفات و پروتکل های بین المللی مهم که مقامات ارشد باید آنها را بدانند ، آگاهی ندارد.

هم اکنون مقامات ارشد دفتر ریاست جمهوری مصر با شرکت هایی در لندن و واشنگتن تماس گرفته اند تا از تجربیات این شرکت ها در آموزش آداب و رسوم و تشریفات مکتوب و غیرمکتوب و تعارفات و تعاملات در مراسم ها، جشن ها، ضیافت های رسمی و عمومی استفاده کنند.

براساس این برنامه ریزی، مرسی و مسؤولان ارشد دفتر ریاست جمهوری مصر در دوره 6 ماهه با حضور مدرسان خارجی، آموزش های فشرده ای دریافت خواهند کرد که شامل آشنایی با اقدامات، عرف ها و سنت هایی است که باید از سوی سران کشورها، پادشاهان و مقامات در سفر به کشورهای مختلف رعایت شود. همچنین خطاهای شایع که ممکن است در محافل بین المللی روی دهند و چگونگی واکنش به آنها و رفع فوری تاثیر آنها تدریس خواهد شد.

این آموزش ها همچنین شامل دوره هایی در زمینه آداب دست دادن، احوالپرسی و ارتباط برقرار کردن با مردان و زنان به ویژه شخصیت های مهم بین المللی است.

همچنین قرار است مرسی مشاوری در زمینه تشریفات را در همه سفرهایش به همراه داشته باشد که به صورت مستقیم، مسؤول لباس و ظاهر رئیس جمهور مصر باشد.

آموزش زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی از دیگر سرفصل های این دوره هاست. این تصمیم پس از آن گرفته شد که مرسی و معاونانش در استفاده از زبان های خارجی به صورت واضح، ضعف نشان دادند. این ضعف به ویژه در زمینه صحبت کردن و تلفظ صحیح مخارج حروف دیده می شود که در چند دیدار مرسی با شخصیت های بین المللی مشاهده می شود.
فایل ویدئویی بسیاری نیز از ضعف های تشریفاتی مرسی در اینترنت منتشر شده است.

منابع آگاه نیز گفته اند محمد مرسی شخصا چنین درخواستی را برای دریافت آموزش در زمینه تشریفاتی مطرح کرده است تا تحت نظر کارشناسان خارجی ، آموزش هایی در زمینه تشریفات ببیند.

مرسی در سفر اخیرش به آلمان و دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم این کشور و نیز دیدار با شهروندان مصری مقیم آلمان با انتقادات گسترده ای روبه رو شد چرا که خطاهای زیادی را در زمینه پروتکل های تشریفاتی ساده مانند تعارفات، همراهی ، راه رفتن و احوالپرسی مرتکب شد.

این منابع اضافه کردند: مدرسان خارجی تشریفات به رئیس جمهور مصر و دیگر مقامات ارشد همراه او آموزش خواهند داد که قبل از هر اقدام باید خوب فکر کنند و قبل از تلفظ یک کلمه در هنگام سخن گفتن با فرد مهم ، اندکی صبر کنند.

کلید واژه ها: مرسی مصر تشریفات


نظر شما :