رئیس دفتر مبارک آزاد شد

۲۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۹۱۲۷۷۷ سرخط اخبار

دادگاه جنایی قاهره روز چهارشنبه پس از پذیرفته شدن اعتراض زکریا عزمی رئیس دفتر حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر به حکمی که علیه او صادر شده بود، دستور آزادی او را صادر کرد. عزمی یکی از دستیاران نزدیک مبارک بود که به علت فساد به حبس محکوم شده بود. 
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، دادگاه تجدید نظر مصر همچنن دستور تکرار محاکمه چهار مسئول بلندپایه دیگر رژیم مبارک از جمله احمد نظیف نخست وزیر او را صادر کرد. 
از زمان سرنگونی حسنی مبارک در انقلاب مردمی سال 2011، بسیاری از مسئولان بلندپایه دولت او در پرونده های فساد محکوم شده اند ولی فعالان مصری می گویند روند قضایی طولانی و پیچیده، مانع اجرای عدالت درباره این افراد شده است. 
عزمی در ماه مه گذشته به هفت سال حبس و پرداخت سی و شش میلیون و سیصد هزار لیره (شش میلیون دلار) غرامت به علت کسب غیرقانونی محکوم شده بود. دادگاه جنایی قاهره عزمی را در پایان دوره حبس موقت که حداکثر هجده ماه است آزاد کرد. عزمی نمی تواند به مسافرت برود و در اموالش دخل و تصرف کند ولی مجبور نیست در منزلش باقی بماند. 
دادگاه تجدید نظر مصر سال گذشته دستور محاکمه مجدد مبارک را در پرونده کشتن تظاهرکنندگان که بر اساس آن وی به حبس ابد محکوم شد صادر کرد ولی دوره حبس موقت در پرونده هایی که مجازات آنها حبس ابد یا اعدام است، به دو سال می رسد. 

کلید واژه ها: حبس عزمی صادر محکوم


نظر شما :