واکنش بان‌کی‌مون به حمله به مقر منافقین

۲۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۱۲۶۲۰ سرخط اخبار

 

دفتر دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای حمله راکتی امروز به محل اسکان گروهک منافقین را محکوم کرده و آغاز تحقیقات در این مورد را خواستار شد. 
  
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد به حمله صبح امروز به مقر منافقین واکنش نشان داد.
 
در بیانیه ای که دفتر رسانه ای مون منتشر کرده، وی این حمله راکتی را محکوم کرده و تحقیقات مقامات عراقی در این مورد را خواستار شده است.
 
صبح امروز کمپ «لیبرتی» که اکنون اعضای سازمان منافقین موقتا در آن مستقر هستند، هدف حمله راکتی قرار گرفت. این سازمان ادعا کرده است که در این حمله 5 نفر کشته و بیش از 25 نفر زخمی شده اند.
 
در بیانیه دفتر «بان کی مون» آمده است: (بان کی مون) حمله کشنده امروز به کمپ «لیبرتی» که محل اسکان موقت ساکنان سابق  اردوگاه «اشرف» است، را جدا محکوم می کند.
 
این بیانیه می افزاید: دبیر کل از دولت عراق که مسئول تامین امنیت و ایمنی دو کمپ «لیبرتی» و «اشرف» است می خواهد که فورا تحقیقات کامل در مورد این حادثه را آغاز کنند و عاملان آن را به محضر عدالت بیاورند.
 
بیانیه دبیر کل سازمان ملل در حمایت از گروهک منافقین در حالی منتشر کرده وی در جریان حمله هفته گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه هیچ واکنشی نداشت.
 
سازمان مجاهدین خلق تا سال گذشته در فهرست گروه ها تروریستی آمریکا قرار داشت، که نهایتا با لابی گری و پرداخت پول به برخی نمایندگان مجلس آمریکا از این لیست خارج شد.
 
هنوز هیچ گروهی حمله به کمپ لیبرتی را بر عهده نگرفته و هیچ منبع مستقلی آمارهای ارائه شده از سوی منافقین را نیز تائید نکرده است.

کلید واژه ها: منافقین بیانیه کمپ


نظر شما :