ولایتی: بشار اسد در راس حکومت باقی می ماند

۱۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۱ کد : ۱۹۱۲۴۸۰ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، ˈعلی اکبر ولایتیˈ سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب در مسجد حضرت زین العابدین(ع) قم گفت: سوریه مهمترین حلقه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است و جمهوری اسلامی ایران پای حمایت از دولت و ملت سوریه ایستاده است.

ولایتی در تشریح د لایل حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای اسلامی به ویژه لبنان و فلسطین، گفت: بدون شک منافع کشورمان درعرصه های مختلف با منافع ملت های مسلمان گره خورده و اگر بیداری اسلامی در این کشورهای تداوم داشته باشد و همه با هم متحد باشند، کشورهای اسلامی از قدرت های تراز اول دنیا خواهند بود.

وی در ادامه افزود: رژیم اشغالگر قدس مرزهای خود را تا رود فرات یعنی تا مرزهای ایران تصور می کند و این یعنی اگر ما می خواهیم در برابر دشمن صهیونیستی بایستیم، باید سنگرهای دفاعی خود را در مرزهای فلسطین ایجاد کنیم تا دشمنان در مرزهای خودمان به ما هجوم نیاورند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: ملتی که می خواهد مستقل زندگی کرده و در برابر زیاده خواهی نظام سلطه بایستد، باید آرمان ها و ارزشهای دینی و ملی خود را حفظ و حراست کند.

وی ادامه داد: اگر کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران ارزش های اسلامی و انقلابی را در کشورش حاکم کند، الگوی ملت های مسلمان و میلیون ها انسان دیگر خواهد بود.

ولایتی با تاکید بر اینکه ملت و کشوری که استقلال فکری و فرهنگی نداشته باشد، امکان تداوم حیات نداشته و محکوم به ضعف و نابودی است، اظهار داشت: مستکبران غربی برای آنکه به برخی کشورها اجازه رشد بدهند، فرهنگ غربی را بر آنها تحمیل می کنند، اما این کشورها تا ابد کشور دست دوم و مستعمره خواهند بود و در آخر هم نابود می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خیزش و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، نشات گرفته از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: لبنان و فلسطین با کمک ایران توانستند هیمنه پوشالی اسراییل را در منطقه در هم شکسته و قطعا این بیداری و آگاهی در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: ملت های مسلمان با الگوبرداری از استقامت و پایداری ملت غیور ایران اسلامی، دست نشانده های امریکا در کشورشان را با وجود حمایت های بی دریغ غربی ها، کنار زده اند و امثال مبارک و قذافی و بن علی هیچگاه در این کشورها بوجود نخواهد آمد.


نظر شما :