همسر بشار اسد باردار است

۱۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۰:۱۴ کد : ۱۹۱۲۱۹۵ سرخط اخبار

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ضمن تاکید بر پیشرفت نیروهای دولتی در عملیات علیه شورشیان مخالف، خبر داده که همسرش حامله است.

روزنامه الاخبار، چاپ بیروت، به نقل از "دیدار کنندگان" با بشار اسد نوشته است که رئیس جمهوری سوریه ضمن ابراز اطمینان از پیروزی حکومت بر مخالفان، این شایعه را تایید کرده که همسرش، اسما اسد، حامله است.

این روزنامه لبنانی، که به داشتن گرایش به گروه های مخالف غرب شهرت دارد و از آن به عنوان یک نشریه طرفدار حکومت سوریه یاد می شود، نوشته است که بشار اسد در جریان گفتگو با "دیدار کنندگان" خبر حاملگی همسرش را به شکلی تصادفی بر زبان رانده است.

اسما اسد، سی و هفت سال دارد و در یک خانواده سوری مقیم لندن متولد شده است. او در سال ۲۰۰۰ با بشار اسد، که در حال حاضر چهل و هشت ساله است، ازدواج کرد و این زوج در حال حاضر سه فرزند دارند.

به نوشته الاخبار، بخش عمده ای از اظهارات آقای اسد در این دیدار شامل ابراز خوشبینی در مورد موفقیت نیروهای دولتی در نبرد علیه شورشیان مسلح در نقاط مختلف سوریه بوده است.

براساس این گزارش، بشار اسد به دیدار کنندگان خود، که الاخبار از آنان نامی نمی برد، گفته است که ارتش سوریه ابتکار عمل را در صحنه عملیات علیه شورشیان به دست گرفته و دستاوردهای مهمی داشته است که به زودی اخبار آنها منتشر خواهد شد.

'پیشرفت نظامی'

وی افزوده است که نیروهای دولتی مانع از آن شده اند که شورشیان بتوانند تعدادی از استان های سوریه را به طور کامل تحت تسلط خود بگیرند و به همین دلیل هم مراکز فرماندهی - یا به قول بشار اسد دربارهای آنان - همچنان در ترکیه، اردن و تا حدودی لبنان باقی مانده و نتوانسته اند در خاک سوریه مستقر شوند.

این روزنامه در گزارش خود نوشته است که بشار اسد و کارمندان دفتر او مطابق معمولا در قصر الروضه، مقر ریاست جمهوری، به فعالیت روزمره خود ادامه می دهند، و رئیس جمهوری سوریه گفته است که نیروهای دولتی در روزهای اخیر ضربات سنگینی بر شورشیان "متکی به پول خارجی" وارد کرده اند.

به نوشته الاخبار، فردی که به مدت سه ساعت با بشار اسد گفتگو کرده از تعداد ملاقات های روزانه رئیس جمهوری سوریه شگفت زده شده و گفته است که آقای اسد "کاملا خونسرد و بر خود مسلط بوده و اعتماد به نفس او کاملا مشهود است."

براساس این گزارش، بشار اسد به ملاقات کنندگان خود گفته است که دولت او همچنان با اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، همکاری خواهد داشت اما پیشنهاد ضمنی آقای ابراهیمی برای کناره گیری از قدرت را رد کرده است.

الاخبار به نقل از دیدارکنندگان با بشار اسد نوشته است که "اخیرا اخضر ابراهیمی به شکلی دیپلماتیک این پیشنهاد را مطرح کرد که رهبر سوریه در دوره انتقالی، از سمت خود کناره گیری کند زیرا در این دوره، رئیس جمهوری اختیاراتی نخواهد داشت."

در ادامه این گزارش آمده است که "اسد به شیوه خود مانع از ادامه اظهارنظر ابراهیمی شد و به او گفت که آنچه که روند حل مساله سوریه را تعیین می کند، شرایط در صحنه عملیات است که روز به روز بیشتر به نفع حکومت تغییر می یابد."

منبع: بی بی سی

کلید واژه ها: سوریه بشار اسد


نظر شما :