دیدار صالحی با وزرای خارجه مصر ، بنین و بورکینافاسو

۰۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۹۱۲۱۳۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سران اتحادیه آفریقا با وزرای خارجه مصر ، بنین و بورکینافاسو دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی اکبر صالحی و کامل عمرو وزیر خارجه مصر در این دیدار ضمن رایزنی در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه بر استمرار گفت وگوهای دو کشور در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی در قاهره برگزار می گردد تاکید کردند.

صالحی همچنین در دیدار با نصیرو باکو وزیر خارجه بنین ضمن تشکر از میزبانی دولت این کشور از هیات وزارت امور خارجه کشورمان که اخیرا به این کشور سفر کرده است، اقدامات دولت بنین در دوره ریاست این کشور بر اتحادیه آفریقا در دوره قبل تشکر و قدردانی کرد و از همتای بنینی خود برای سفر به تهران و به منظور پیگیری توافقات قبلی دعوت به عمل آورد.

نصیرو باکو نیز در این دیدار ضمن قبول دعوت صالحی ابراز علاقه کرد در آینده ای نزدیک از کشورمان دیدن نماید.

دیدار وزرای خارجه ایران و بورکینافاسو از دیگر برنامه های حاشیه ای صالحی در آدیس آبابا بود که طی آن وزیر امور خارجه کشورمان در ظرفیت ریاست شورای وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد از آمادگی کشورمان برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران مالی تاکید کرد.

جبرئیل باسوله وزیر خارجه بورکینافاسو نیز ضمن تشکر از اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران مالی آخرین تحولات این کشور را برای وزیر خارجه کشورمان تشریح کرد.

بورکینافاسو در حال حاضر میانجی جامعه توسعه همکاری های غرب آفریقا (اکواس) برای حل بحران مالی ایفای نقش می کند.

وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا با جودت یلماز وزیر توسعه ترکیه نیز دیدار و گفت وگو کرد.

همکاری های دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه و منطقه ای مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

کلید واژه ها: دیدار آفریقا وزیر خارجه


نظر شما :