پایان بازجویی رئیس دستگاه اطلاعاتی قذافی

۰۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۹۱۲۰۸۲ سرخط اخبار

«طه بعره» سخنگوی دادستان کل لیبی گفت دادستانی کل لیبی برنامه بازجویی از عبدالله السنوسی آخرین رئیس دستگاه اطلاعاتی معمر قذافی را در پرونده های قتل مخالفان رژیم قذافی و سرکوب انقلابیون در زمان انقلاب لیبی، به پایان برده است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از طرابلس، طه بعره شنبه شب در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری شین هوا گفت، دادستانی کل، بازجویی از متهم عبدالله السنوسی را به پایان برده است و ظرف دو هفته می تواند اتهامات را علیه
او مطرح کند و او را به دادگاه بفرستد.
وی افزود: پرونده تحقیق و بازجویی از سنوسی به دوهزار صفحه رسیده است.
موریتانی در ماه سپتامبر سال گذشته سنوسی را تحویل دولت انقلابی لیبی داد. سنوسی در ماه مارس 2012 با گذرنامه جعلی جمهوری مالی از مغرب وارد موریتانی شد و در فرودگاه نواکشوت بازداشت شد. وی در موریتانی
به جعل مدارک و ورود غیرقانونی متهم شد.
بعره درباره احتمال محاکمه مشترک سیف الاسلام قذافی و عبدالله السنوسی گفت، در دفتر دادستانی رایزنی های زیادی درباره امکان محاکمه مشترک سیف الاسلام قذافی و سنوسی صورت گرفت ولی در این باره تصمیمی گرفته نشده است.
دادگاه کیفری بین المللی در ژوئن 2011 حکم بازداشت سنوسی را به اتهام صدور فرمان قتل غیرنظامیان در ابتدای انقلاب علیه رژیم قذافی صادر کرد که جنایت ضدانسانی محسوب می شود.
عبدالله السنوسی از خویشاوندان معمر قذافی و از حلقه نزدیک به او بود. وی مسئول دهها مورد قتل مخالفان رژیم قذافی در لیبی شناخته می شود و اعدام بیش از یکهزار و دویست زندانی سیاسی در زندان ابوسلیم طرابلس در سال 1996 به او نسبت داده شده است.

کلید واژه ها: قذافی لیبی سنوسی السنوسی قذافی و


نظر شما :