حمله پلیس عراق به تظاهرکنندگان مخالف دولت

۰۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۹ کد : ۱۹۱۲۰۱۵ سرخط اخبار

به دنبال بالا گرفتن اعتراض ها در عراق، درگیری های شدیدی میان ارتش و تظاهرکنندگان مخالف دولت در استان الانبار روی داد که به کشته و زخمی شدن 31 تن انجامید.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در درگیری ها میان نیروهای ارتش و تظاهرکنندگان مخالف دولت عراق در شهر الفلوجه، واقع در استان الانبار دستکم 5 تن کشته و 26 تن دیگر زخمی شدند.


یک منبع در پلیس استان الأنبار اعلام کرد: سربازان عراقی بعد از اینکه از ورود تظاهرکنندگان به میدان تحصن در شرق شهر ممانعت کردند، برای متفرق کردن تظاهرکنندگان که به سوی آنها سنگ پرتاب می کردند، اقدام به شلیک گلوله کردند.


شاهدان عینی نیز گفتند که نیروی ارتش تلاش کردند تا مانع از ورود نمازگزاران به میدان اصلی شهر برای ادای نماز شوند و بعد از اینکه با مقاومت جمعیت انبوه مواجه شدند اقدام به شلیک به سوی تظاهرکنندگان کردند.


مخالفان دولت عراق از هواداران خود خواسته اند تا امروز تظاهراتی با عنوان "عقب نشینی نه" در شهرهای الفلوجه، الرمادی، بغداد، سامراء و کرکوک در واکنش به اظهارات نوری المالکی، نخست وزیر عراق مبنی بر اینکه بیشتر تظاهرکنندگان از عرصه اعتراضات دست کشیده اند، برگزار کنند.


بنا بر این گزارش بر اثر درگیری ها میان مخالفان و نیروهای ارتش یک نفر بر ارتش عراق به آتش کشیده شد و نیروهای دولتی با حمله به خبرنگاران مانع از ادامه پوشش خبری خبرنگاران شدند.


تدابیر شدید امنیتی هم اکنون در استان های الانبار، نینوا، صلاح الدین و چند شهر عراق به اجرا گزاشته شده است.

تظاهرات ضد دولتی بیش از یک ماه است که در برخی استان های شمالی عراق در جریان است اما این اولین بار است که نیروهای دولتی عراق به خشونت علیه تظاهر کنندگان متوسل می شوند.
 

کلید واژه ها: عراق تظاهرکنندگان


نظر شما :