تصویب اولین قانون کنترل سلاح در سنای ایالت نیویورک

۲۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۱۱۵۷۱ سرخط اخبار

سنای ایالت نیویورک آمریکا اولین بار قانون کنترل سلاح را از زمان تیراندازی در مدرسه ابتدایی ایالت کنتیکت به تصویب رساند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، سنای ایالت نیویورک این لایحه را با 43 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف که اکثریت رای دهندگان هم دموکرات ها بودند، تصویب کرد.


پیشتر این لایحه از سوی جمهوری خواهان تایید نشده بود.

 

"اندرو گومو"، فرماندار ایالت نیویورک گفت: حادثه تیراندازی در ایالت کنتیکت یک مصیبت برای جامعه آمریکاست.


دان اسکلوس، رهبر جمهوری خواه سنای ایالت نیویورک با اعلام اینکه این قانون یک اقدام معقول در خصوص کنترل حمل سلاح است، گفت: این قانون به تعقیب افرادی می پردازد که سلاح را به صورت غیرقانونی وارد ایالت می کنند و می خواهند مردم بیگناه را قتل عام کنند. بر اساس این قانون افراد خاطی دستگیر و زندانی می شوند.


سناتور جفری کلین، رهبر کنفرانس مستقل دموکرات نیز در این باره گفت: این شدیدترین قانون کنترل حمل سلاح در آمریکا خواهد بود. این یک قانون جامع، کامل و عاقلانه در حفاظت از مردم است.


فرماندار ایالت نیویورک این موضوع را تایید کرد. بر اساس این قانون که پیشتر در یک جلسه غیرعلنی مورد بحث قرار گرفته بود، خرید و فروش سلاح تهاجمی به شدت ممنوع شده و محدودیت هایی در زمینه فروش مهمات به وجود می آید.


علاوه بر این، یکی از مفاد این قانون این است که افراد مبتلا به بیماری های روحی و روانی نمی توانند به راحتی به سلاح دست پیدا کنند.


فشنگ های خشاب اسلحه نیز از 10 تا به هفت تا کاهش می یابد و افرادی که بیش از این تعداد در اختیار دارند باید در ظرف یکسال از آن استفاده کنند.


همچنین افرادی که در منزلشان با هشت فشنگ یا بیش از این تعداد در خشاب اسلحه دستگیر شوند مجرم شناخته می شوند.


یکی دیگر از مفاد مورد اهمیت این قانون این است که اگر پزشکی تشخیص دهد فرد مبتلا به یک بیماری روانی تهدیدی بر جامعه است و می تواند از سلاح علیه افراد بیگناه استفاده کند، سلاح از وی گرفته می شود.


برخی از قانونگذاران بیم آن دارند که این قانون متهم دوم در خصوص حمل سلاح را در زمان احساس خطر از سوی فرد یا افراد مهاجم زیر سوال می برد

کلید واژه ها: سلاح ایالت نیویورک ایالت نیویورک


نظر شما :