تازه ترین موضع گیری سرگی لاوروف:

برکنار ی بشار اسد از قدرت غیر ممکن است

۲۵ دی ۱۳۹۱ | ۰۱:۵۰ کد : ۱۹۱۱۵۰۴ سرخط اخبار

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد : برکناری بشار اسد رییس جمهوری سوریه از قدرت از توافقنامه های بین المللی قبلی در مورد بحران سوریه نبوده و اجرای آن غیر ممکن است.

 


خبرگزاری های روسیه از سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه این کشور نقل کردند : این موضوع پیش شرطی است که در بیانیه ژنو ( که قدرت های جهان در ماه ژوئن بر سر آن توافق کردند ) گنجانده نشده و اجرای آن غیر عملی است.

لاوروف پذیرفت که سخنرانی نادر و کم سابقه اسد در تاریخ ششم ژانویه که دیدگاهش را در مورد حل و فصل صلح آمیز بیان کرد، احتمالا نتوانست مخالفت های مسلحانه را کاهش دهد.

ولی وی در عین حال مصرانه از دشمنان اسد خواست پیشنهاد متقابلی ارائه دهند که بتواند باعث شروع نخستین مذاکرات جدی بین دو طرف شود .

روسیه بر خلاف اردوگاه غربی- عربی با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است و بر لزوم حل و فصل بحران جاری این کشور از راه مذاکره و گفت و گو تاکید دارد.

مقام های روس در این راستا همواره خواستار مشارکت جامعه جهانی در روند حل و فصل مسالمت آمیز تحولات جاری سوریه با محوریت توافقنامه سی ام ژوئن سال گذشته گروه اقدام درباره سوریه موسوم به ˈتوافقنامه ژنوˈ می باشند که درآن بر ضرورت پایان دادن به خشونت ها در سوریه و جلوگیری از هر گونه مداخله خارجی تاکید شده است

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :