تغییرات گسترده در کابینه مصر

۱۷ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۹۱۱۲۰۹ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری ˈالشرق الاوسطˈ نوشت: در این ارتباط ˈالسید حجازیˈ جایگزین ˈممتاز السعیدˈ، وزیر دارایی فعلی خواهد شد.

از سوی دیگر به گفته یک مقام مسوول در وزارت کشور، پیش بینی می شود ˈاحمد جمال الدینˈ وزیر فعلی کشور جای خود را به سرلشکر ˈمحمد ابراهیمˈ معاون بخش زندان های وزارت کشور بدهد.

جمال الدین اخیرا با انتقادهای شدیدی از سوی رهبران جریان اسلامگرا به ویژه از سوی حزب عدالت و آزادی روبه رو بوده است. زیرا شماری از تظاهرات کنندگان توانسته بودند تعدادی از مقرهای این حزب را در جریان ناآرامی های اخیر آتش بزنند.

وی همچنین به سبب اینکه امنیت کاخ ریاست جمهوری در جریان تظاهرات مخالفان ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری به اندازه کافی تامین نشده بود، مورد انتقاد قرار گرفت.

ترمیم کابینه مصر هشت وزارتخانه خدماتی این کشور از جمله ارتباطات، حمل و نقل، برق، هواپیمایی، محیط زیست، توسعه داخلی و امور مجلس ˈالشعبˈ و ˈالشوریˈ را شامل می شود.

محمد مرسی رییس جمهوری مصر اخیرا ترمیم کابینه هشام قندیل نخست وزیر را در جریان یک سخنرانی به مناسبت تصویب قانون اساسی در تاریخ 26 دسامبر اعلام کرد.

وی در آن هنگام گفته بود که ترمیم کابینه با هدف تعامل بهتر با بحران اقتصادی موجود در مصر که با افزایش کسری بودجه و کاهش بی رویه ارزش لیر مصری در برابر دلار روبه رواست صورت می گیرد.

بنا به اعلام خبرگزاری رسمی مصر، وزیران جدید روز یکشنبه در برابر رییس جمهوری سوگند یاد خواهند کرد.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :