اوباما شخصیت سال 2012 شد

۳۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۹۱۰۵۹۳ سرخط اخبار

 هفته نامه "تایم" باراک اوباما را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۲ معرفی کرد. رئیس جمهور آمریکا پیش تر در سال ۲۰۰۸ نیز این عنوان را از آن خود کرده بود. به نوشته تایم باراک اوباما "نیروی محرکه" تغییرات در آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل ازشبکه خبری دویچه وله، هفته نامه آمریکایی "تایم" در توجیه انتخاب باراک اوباما به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۲ به او لقب "معمار آمریکای نوین" را داد.

به نوشته این هفته نامه، ایالات متحده هم اکنون در میان تغییرات عمیق فرهنگی و جمعیتی قرار دارد و اوباما "از بسیاری جهات نیروی محرکه" این تغییرات است.

باراک اوباما سال ۲۰۰۸ نیز، زمانی که به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه پوست وارد کاخ سفید شد، از سوی این مجله شخصیت سال لقب گرفت.

به نوشته تایم انتخاب شخصیت سال ۲۰۱۲ از میان نامزدهایی نظیر ملاله یوسف زی، دختر ۱۴ ساله پاکستانی، تیم کوک رئیس اپل، محمد مرسی، رئیس جمهور مصر و خانم فابیولا جیانوتی، دانشمند ایتالیایی و فیزیکدان مؤسسه سرن که در کشف ذره "هیگز" نقش داشت، صورت گرفته است.

مجله تایم عنوان "شخصیت سال" را به افراد، گروه ها یا مفهومی می دهد که بیشترین تأثیر منفی یا مثبت را بر فرهنگ، جامعه و اخبار در طول سال داشته اند. برای نمونه در دهه ۴۰ میلادی، آدولف هیتلر، رهبر نازی ها و ژوزف استالین، رهبر کمونیست شوروی به عنوان شخصیت سال معرفی شدند.

این عنوان از سال ۱۹۲۷ هر ساله بر اساس نظر گروهی از نویسندگان این هفته نامه برگزیده و اعلام می شود. تایم سپس تصویری از "شخصیت سال" را بر روی جلد خود منتشر می کند.

سال گذشته "معترض" به عنوان "شخصیت سال ۲۰۱۱" از سوی تایم معرفی شد. این هفته نامه در توجیه انتخاب خود در آن زمان خاطر نشان ساخت که هزاران معترض و تظاهرکننده در سراسر جهان در سال ۲۰۱۱ باعث "دگردیسی سیاست جهانی" شده اند.

کلید واژه ها: تایم اوباما شخصیت هفته نامه شخصیت سال


نظر شما :