امیدواری دیپلماتها به توافق ایران و آژانس

۲۹ آذر ۱۳۹۱ | ۲۳:۰۹ کد : ۱۹۱۰۵۸۸ سرخط اخبار
ک خبرگزاری غربی از ابراز امیدواری دیپلمات های آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص دستیابی این نهاد و جمهوری اسلامی ایران درباره چهارچوب همکاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری " رویترز" ، آژانس بین المللی انرژی اتمی در یادداشتی به کشورهای عضوش ابراز امیدواری کرده است تا در مذاکرات آتی با ایران قرارداد "چهارچوب همکاری" با ایران را نهایی کند.

بنا براین یادداشت طبق این قرارداد چگونگی بازرسی های آژانس از تاسیسات هسته ای ایران تعیین خواهد شد و بلافاصله این قرار داد اجرایی خواهد شد.

این خبرگزاری به نقل از برخی دیپلمات های ناشناس ادعا کرده است هنوز مسئله برخی مواد موضوع مهمی است و هیچ تضمینی وجود ندارد که در این خصوص توافقی حاصل شود.

به گفته یکی از این دیپلمات ها، یکی از مشکلات بر سر راه مذاکرات طرفین این است که ایران خواستار این است که پرونده موضوعاتی که یکبار ایران به آنها پاسخ داده است بسته اعلام شود، اما آژانس می خواهد باز بماند.

دیگر دیپلمات غربی نیز یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر راه توافقات را درخواست ایران مبنی بر دسترسی ایران به اسناد گزارش هایی دانست که موجب نگرانی هایی برای آژانس شده است، در حالی که آژانس این درخواست ایران را به بهانه شناسایی شدن منابع اطلاعاتش نمی پذیرد که بیانگر سیاسی کاری آژانس است

مذاکرات آتـی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است 14 ژانویه ( 25 دیماه) در تهران انجام شود.

 

کلید واژه ها: دیپلمات


نظر شما :