رمز گشایی کامل از پهپاد جاسوسی RQ170 آمریکا

۲۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۱ کد : ۱۹۱۰۱۹۵ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ˈ امیرعلی حاجی زادهˈ این مطلب را روز دوشنبه در همایش ˈروز پیروزیˈ که به مناسبت سالروز شکارهواپیمای بدون سرنشین جاسوسی RQ170 آمریکا در دانشگاه خواجه نصیر طوسی برگزار شده بود، بیان کرد.

سردار حاجی زاده اظهارداشت: تمامی اطلاعات این پهپاد رمزگشایی شده، به طوری که هم اینک می دانیم این پهپاد جاسوسی در چه مکان هایی حضور داشته است.

وی خاطرنشان کرد پس از رمز گشایی اطلاعات پهپاد RQ170 مشخص شد که این پهپاد هرگز برای جاسوسی هسته ای به ایران فرستاده نشده بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا به مقامات رژیم صهیونیستی گفته است که این پهپاد برای جاسوسی هسته ای از ایران مأموریت داشت، اما متخصصان ایرانی پس از رمزگشایی آن متوجه شدند که این پهپاد حتی یک مأموریت هسته ای هم در ایران نداشته است.

سردار حاجی زاده تأکید کرد این موضوع نشان می دهد که آمریکایی ها مساله هسته ای را بهانه کرده اند.

وی با بیان این که برخلاف برخی خبرسازی ها، قطعات پهپاد RQ170 در پهپاد ایوب که هم اکنون در اختیار حزب الله لبنان قرار دارد و با شکستن گنبد آهنین وارد فضای سرزمین های اشغالی شده بود؛ به کار نرفته است، گفت: پهپاد ایوب تولید سال 1381 است و این موضوع نشان می دهد ایران این دانش و تکنولوژی را پیش از این داشته است.

پیش از این اعلام شده است که درهمایش ˈروز پیروزیˈ که در دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی در حال برگزاری است، جزییات جدیدی از نحو ه به دام افتادن پهپاد RQ170 و اطلاعات رمزگشایی شد ه آن منتشر خواهد شد.

کلید واژه ها: پهپاد جاسوسی rq170


نظر شما :