صدور مجوزهای جعلی برای نیروگاه‌های هسته‌ای کره‌جنوبی

۰۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۹۰۹۶۸۸ سرخط اخبار

مقامات کره جنوبی گفتند که حدود هزار قطعه دیگر را یافته‌اند که با مجوز تقلبی کیفیت در اختیار نیروگاه‌های هسته‌یی قرار گرفته‌اند. اما افزودند که این امر به خاموشی‌های بیش‌تر راکتورها منجر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز گزارش داد: افشای این خبرکه مجوزهای تقلبی که توسط هشت شرکت در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته منجر به تعطیلی دو راکتور از 23 راکتور کره جنوبی در ماه جاری شده است و خطر کمبود برق در زمستان را مطرح کرده است. راکتور سوم نیز پس از بروز شکاف‌های میکروسکوپی در تونل‌های هادی میله‌های کنترل تحت تعمیر قرار گرفت.

انرژی هسته‌یی یک سوم برق کره جنوبی را تامین می‌کند.

کمیسیون ایمنی و امنیت هسته‌یی کره جنوبی اعلام کرد که با تحقیقات بیش‌تر مشخص شده است که 919 بخش از 53 قطعه‌ای که توسط دو شرکت جدید فراهم شده مجوزهای تقلبی کیفیت داشته‌اند که بیشتر این قطعات در شش راکتور کار گذاشته شده که پنج راکتور از این تعداد تحت تاثیر این مساله قرار گرفته‌اند.

یک سخنگوی کمیسیون ایمنی و امنیت هسته‌یی به خبرگزاری رویترز گفت: اکنون این را ممکن می‌دانیم که بدون خاموشی راکتورهای بیش‌تر، این قطعات را تعویض کنیم.

اوایل ماه جاری فاش شد که هشت شرکت 60 مجوز جعلی برای بیش از هفت هزار قطعه که بیش‌تر آن‌ها در دو راکتوری به کار رفته که اکنون خاموش شده‌اند.

این خبر باعث آغاز بازرسی از تمامی 23 راکتور کره جنوبی و نیز پنج راکتور در دست ساخت در این کشور شد.

کلید واژه ها: راکتور کره جنوبی بیش تر


نظر شما :