تایید افزایش تولید نفت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی

۲۴ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۷ کد : ۱۹۰۹۱۳۹ سرخط اخبار

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین ارزیابی خود افزایش تولید نفت خام ایران را با وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه صنعت نفت و گاز ایران تایید کرده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی که مقر آن در پاریس است در گزارشی اعلام کرد که ایران قراردادهای جدید نفتی با چین و کره‌جنوبی امضا کرده است.


به گزارش شبکه خبری پرس‌ تی‌وی، این نهاد بین‌المللی در گزارش ماه اکتبر خود نوشت: به نظر می‌رسد چین و کره‌جنوبی بیشترین سهم را در افزایش واردات نفت از ایران داشته‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود یادآور شد که دور تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بخش‌های انرژی و بانکی ایران نتوانسته است از صادرات نفتی این کشور بکاهد.

آمریکا و اتحادیه اروپا در آغاز سال ۲۰۱۲ با هدف بازداشتن کشورهای دیگر از خرید نفت ایران و انجام مبادلات مالی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های تازه‌ای را علیه بخش‌های نفتی و مالی این کشور اعمال کردند. این تحریم‌ها از اوایل تابستان ۲۰۱۲ به مرحله اجرا درآمده‌اند.

تحریم‌های غرب علیه ایران بر پایه ادعایی بی‌اساس است که جمهوری اسلامی را به تلاش برای دستیابی به اهداف نظامی در برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌یی خود متهم می‌کند.

ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است که به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌یی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌یی برای اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.


نظر شما :