اوباما مقابل فلسطین ایستاد

۲۲ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۲۱ کد : ۱۹۰۹۰۵۶ سرخط اخبار

رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگرمخالفت آمریکا را با تلاش فلسطین برای عضویت در سازمان ملل به عنوان "کشور غیر عضو" اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبیل ابوردینه، سخنگوی دولت فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگوی تلفنی مفصلی با یکدیگر داشتند.


وی گفت: اوباما بر مخالفت آمریکا با تصمیم فلسطین برای رفتن به مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد.

عباس نیز دلایل و انگیزه‌های فلسطین را برای رفتن به سازمان ملل توضیح داده و از جمله به ادامه شهرک‌سازی‌های یهودیان و خصومت اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی اشاره کرد.


کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اوباما مخالفت خود را با اقدام یک‌جانبه فلسطین در سازمان ملل اعلام کرده است. اوباما بار دیگر بر تعهد آمریکا برای صلح خاورمیانه و نیز حمایت قاطع خود از مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطینیان را با هدف تشکیل دو کشور و زندگی صلح آمیز دو طرف در کنار یکدیگر تاکید کرده است.


رئیس جمهوری آمریکا در ادامه عنوان داشت که وی امیدوار است که بتواند همکاری نزدیکی را با عباس در آینده داشته باشد.


رژیم صهیونیستی و آمریکا هر دو مخالف طرح فلسطین در سازمان ملل هستند و تاکید دارند که کشور فلسطین تنها می‌تواند از طریق مذاکرات صلح آمیز تشکیل شود.
 


نظر شما :