اوباما بر سوریه سخت خواهد گرفت

۱۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۹۰۸۸۱۳ سرخط اخبار

خبرآنلاین: نخستین گمانه زنی های در خصوص آینده روابط آمریکا با کشورهای دیگر دقایقی پس از اعلام پیروزی وی آغاز شد. چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا از امروز عنوان مرد شماره 45 را هم به خود اختصاص داده است. در این میان اصلی ترین سوالی که ذهن تحلیل گران مسائل خاورمیانه را به خود مشغول کرده این است که آقای اوباما در قبال سوریه چه رویکردی را دنبال خواهد کرد؟ به گزارش سایت Arabian Business ، ویلیام کوهن وزیر دفاع سابق آمریکا در نخستین عکس العمل به پیروزی باراک اوباما تاکید کرد که وی در دومین دور حضور خود در کاخ سفید موضع سرسختانه ای در قبال سوریه اتخاذ خواهد کرد. وی تاکید کرد که در این دور اوباما واضح تر از متحدان خود در میان کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس برای پایان دادن به بحران در سوریه استفاده خواهد کرد.
وی در این خصوص می گوید: باور من این است که وی در دور دوم حضور در کاخ سفید موضع سرسختانه ای در قبال سوریه اتخاذ خواهد کرد. وی از امارات متحده عربی و عربستان سعودی بیش از قبل استفاده خواهد کرد. امریکا دیگر در قبال سوریه منفعل نخواهد ماند.
ویلیام کوهن در سال های 1997 تا 2001 وزیر دفاع بیل کلینتون دموکرات بود. وی اعتقاد دارد که پس از این پیروزی اوباما دیگر نمی تواند مانند روزهای گذشته محافظه کاری از خود نشان داده و در سوریه بی حرکت باشد: وی برای به ثمر رساندن حرکتی خاص در قبال دمشق تحت فشار شدید سیاسی قرار خواهد گرفت. جامعه جهانی در حال حاضر بیش از امریکا در جریان پرونده سوریه فعال است و از این پس امریکا نمی تواند دست خود را از معرکه دورنگاه دارد.
اباما در جریان مناظره های انتخاباتی با رقیب خود میت رامتی ، تاکید کرده بود که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه راهی جز کناره گیری از قدرت ندارد. کوهن در پاسخ به این سوال که چه چپز از ریاست جمهوری میت رامنی بیش از اوباما وی را می ترساند گفت: سیاست خارجی جمهوری خواهانه وی . او در خاورمیانه به دنبال سخت گیری بر ایران به واسطه برنامه هسته ایش بود و تقویت بیش از پیش رابطه با اسرائیل


نظر شما :