تازه ترین تهدید امیر کویت

۱۶ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۱ کد : ۱۹۰۸۷۴۸ سرخط اخبار

امیر کویت با تاکید بر اینکه اصلاح قانون انتخابات اقدامی در چارچوب قانون اساسی است، تهدید کرد که به هیچ وجه در مقابل کسی که امنیت کشور را به خاطر بیندازد کوتاه نخواهد آمد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت در سخنانی خطاب به مردم این کشور گفت: ما برای حمایت از وحدت ملی و استحکام پایه های دموکراسی در کویت تمام تلاش خود را می کنیم و به هیچ وجه به کسی اجازه نخواهیم داد که امنیت ملی کشور را به خطر بیندازد.

امیر کویت گفت: انجام اصلاحات در قانون انتخابات کشور در چارچوب قانون اساسی است و منافع ملی کویت را تامین می کند و این به نفع همگان است.


شیخ صباح ادامه داد: بازنگری در قانون انتخابات را به پارلمان آینده کویت که پس از انتخابات تاسیس خواهد شد سپرده ایم و هیچ تصمیمی جز با مشارکت کارشناسان حقوقی و قانونی کشور در این خصوص گرفته نخواهد شد.


وی با اشاره به ناآرامی های روز یکشنبه در کشورش گفت: آگاهی و زیرکی نیروهای امنیتی باعث شد که وضعیت در کشور آرام شود اما باید درخصوص کسانی که پشت این اقدامات بودند تحقیقات لازم انجام شود.


امیر کویت گفت: انحرافات سیاسی و سخنان تند راه پایان دادن به اختلافات نیست بلکه باید از طریق گفتگو و راه های قانونی مشکلات را حل کرد.


وی در عین حال تاکید کرد که با قاطعیت و جدیت بیشتری با تظاهرات و ناآرامی در کشور برخورد خواهد کرد.


روز یکشنبه مخالفان کویتی که از ایجاد اصلاحات در قانون انتخابات این کشور ناخشنود هستند با برگزاری تظاهراتی گسترده کویت، پایتخت را برای ساعاتی کاملا فلج کردند که این اقدام نگرانی و هراس را در محافل سیاسی و امنیتی این کشور ایجاد کرد.
 


نظر شما :