کلینتون:

همچنان مصمم به کناره‌گیری از سمت وزیر خارجه هستم

۰۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۷ کد : ۱۹۰۸۴۴۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد هنوز بر تصمیم خود برای ترک پست وزارت خارجه پس از پایان دور اول مصمم است.

به گزارش فارس، هیلاری کلینتون در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست با رد گمانه زنی ها مبنی بر اینکه در صورت پیروزی مجدد باراک اوباما او قصد دارد به خاطر بحران های متعدد دیپلماتیک بر سر پست وزیر خارجه باقی بماند، گفت: همچنان مصمم هستم زمان مراسم تحلیف رئیس جمهور در ژانویه از سمت خود کناره گیری کنم.

وی با بیان اینکه کناره گیری از وزیر خارجه کماکان برنامه اوست، طرح خود برای استعفا پس از یک دوره وزیر خارجه را حتی در صورت پیروزی مجدد باراک اوباما تکرار کرد و اظهار داشت: قصد دارم مدت کوتاهی پس از مراسم تحلیف، سمت وزیر خارجه را رها کنم اما هنوز نتوانسته ام با رئیس جمهور در این باره سخن بگویم چراکه او در تلاش برای پیروزی در انتخابات است که به زودی نتایج آن مشخص می شود. پس از آن درباره نحوه انتقال با یکدیگر گفت وگو خواهیم کرد.

هر چند روزنامه وال استریت ژورنال هفته گذشته از احتمال به تعویق افتادن طرح کلینتون برای استعفا خبر داد، اما او در مصاحبه با واشنگتن پست تاکید کرد، بعید است برای ماندن در وزارت خارجه متقاعد شود. وی در این باره گفت: واقعا قصد ندارم بیش از این در وزارت خارجه بمانم اما همچنین معتقدم باید مراقب به کاری که قرار است انجام شود نیز باشم و باید در این باره با رئیس جمهور گفت وگو کنم.

بر اساس این گزارش، کلینتون یکی از اعضاء مشهور کابینه اوباماست که قصد دارد از زندگی سیاسی دوری کند. تحلیلگران بر این باورند اگر اوباما مجدد انتخاب شود، جانشین احتمالی کلینتون، سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد باشد.

کلید واژه ها: کلینتون وزیر خارجه


نظر شما :