افزایش 30 درصدی صادرات امریکا به ایران

۲۴ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۰۸۰۰۳ سرخط اخبار

آمارهای اداره مالیاتی آمریکا نشان می دهد سطح صادرات آمریکا به ایران در 8 ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، جدیدترین آمارهای اقتصادی منتشر شده در آمریکا نشان می دهد میزان صادرات این کشور به ایران در سال جاری یک سوم افزایش داشته است. این در حالی است که تحریم ها علیه ایران در سال 2012 تشدید شده است. بخش اعظم این صادرات را حبوبات و گندم تشکیل داده است.

بنا بر اطلاعاتی که اداره مالیات آمریکا منتشر کرده، میزان صادرات آمریکا به ایران در 8 ماهه اول سال 2012 به 199.5 میلیون دلار رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 150.8 میلیون دلار بوده است.

در این بین میزان صادرات برخی اقلام بشردوستانه نظیر دارو کاهش یافته است. با این وجود صادرات فرآورده های لبنی و تجهیزات پزشکی که صادرات آن ها بر اساس مصوبه وزارت خزانه داری آمریکا مجاز اعلام شده، همچنان با وجود تحریم ها و مشکلات پرداختی، ادامه دارد.

این صادرات در حالی انجام گرفته است که آمریکا در تلاش است با افزایش تحریم ها، ایران را منزوی کرده و از این طریق برای توقف برنامه هسته ای به ایران فشار آورد.

کلید واژه ها: صادرات آمریکا


نظر شما :