پهپاد از نقاط حساس اسرائیل عکس گرفته است

۲۳ مهر ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۹۰۷۹۶۵ سرخط اخبار

یک نشریه معتبر انگلیسی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده است که پهپاد حزب الله از چندین نقطه حساس در اسرائیل تصویربرداری کرده و این تصاویر را برای حزب الله لبنان ارسال کرده است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، پهپاد حزب الله که هفته گذشته وارد آسمان اسرائیل شد و تا نزدیکی نیروگاه هسته ای «دیمونا» پرواز کرد، از نقاط حساس اسرائیل تصویربرداری کرده و این تصاویر را به یک مرکز فرماندهی منتقل کرده است. این خبر را نشریه انگلیسی «ساندی تایمز» به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرده است.

بنا بر این گزارش، پهپهاد حزب الله پس از ورود به آسمان اسرائیل توانسته از آماده سازی نیروهای اسرائیلی برای برگزاری مانور مشترک عکس برداری کند. مقرهای استقرار موشک های بالستیک، پایگاه های هوایی و احتمالا رآکتور هسته ای دیمونا از دیگر نقاطی بوده است که «ایوب» از آن عکس برداری کرده است.

این منبع به ساندی تایمز گفته است این پهپاد را تکنسین های ایران به همراه حزب الله هدایت کرده اند. همچنین گزارش شده است که این هواپیمای بدون سرنشین از نوع پهپادهای دور برد مدل شاهد 129 بوده است و ماه گذشته در تهران رونمایی شده است.

پیش از این اسرائیل مدعی شده بود که این پهپاد از مدل های قدیمی بوده و قادر به ارسال زنده اطلاعات به مرکز فرماندهی نبوده است.

کلید واژه ها: اسرائیل حزب الله پهپاد


( ۲ )

نظر شما :