گیتس: حمله به ایران فاجعه‌بار خواهد بود

۱۴ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۹۰۷۶۰۹ سرخط اخبار

وزیر سابق دفاع آمریکا پیامدهای حمله به ایران را برای آمریکا فاجعه بار خواند و گفت آمریکا برای اسرائیل چک سفید امضا در اختیار ندارد.

به گزارش فارس، وب سایت «مرکز پیشرفت آمریکا» که به امر تحقیق درباره سیاستهای آمریکا و تلاش برای بهبود زندگی شهروندان آمریکا اختصاص دارد به نقل سخنان رابرت گیتس ـ وزیر سابق دفاع آمریکا در دولتهای بوش و اوباما ـ درباره برنامه هسته ای ایران پرداخت و نوشت وی هشدار داده است هر گونه حمله به تهران پیامدهای فاجعه باری به همراه خواهد داشت.

وزیر اسبق دفاع آمریکا که در شهر «نورفلک» در ایالت ویرجینیا سخنرانی می کرد خطاب به مخاطبان گفت حمله به ایران احتمال هسته ای شدن این کشور را نقویت خواهد کرد . پیامدهای «فاجعه باری» به همراه خواهد داشت:

«نه آمریکا و نه اسرائیل قادر به محو کردن قابلیت هسته ای ایران نیستند و چنین حمله ای باعث خواهد شد ایران مجهز به بمب هسته ای اجتناب ناپذیر شود. آنها با این کار تنها برنامه شان را در گودال عمیق تری فرو خواهند برد و آن را مخفی تر خواهند کرد».

رابرت گیتس افزود چنین حمله ای باعث خواهد شد ایران گذرگاه های نفتی را مسدود کند.

گیتس گفت: «از دیدگاه من، نتیجه حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل فاجعه بار خواهد بود و ما را برای نسل ها در آن منطقه از جهان دچار مشکل خواهد کرد».

وی با اشاره به فشارهای اسرائیل بر سران آمریکا برای حمله به ایران گفت: «در حالی که هراس اسرائیل از اهداف ایران قابل درک است آمریکا باید این نکته را برای رهبران اسرائیل روشن کند که این کشور برای دست زدن به اقدامی که می تواند آسیب های آشکاری برای منافع حیاتی خودش داشته باشد، چک سفید امضا در اختیار ندارد».

کلید واژه ها: آمریکا اسرائیل


نظر شما :