نیکولا سارکوزی مسوول قتل «معمر قذافی»

۱۰ مهر ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۴ کد : ۱۹۰۷۴۶۴ سرخط اخبار

یک روزنامه ایتالیایی مدعی شد که عامل خارجی مرتبط با فرانسه برای عدم افشای روابط خاص قذافی و سارکوزی، رهبر سابق لیبی را به قتل رسانده است.
 
به گزارش نامه به نقل از العربیه، روزنامه ایتالیایی (Corriere della Serra) به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک در طرابلس اعلام کرد که عامل خارجی مرتبط با فرانسه و به دستور  مستقیم «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور سابق این کشور و نه مردم لیبی قذافی را به قتل رسانده است.
 
معمر قذافی، در تاریخ 20 اکتبر سال 2001 و در پی انقلاب مردمی لیبی به دست افراد مسلح کشته شد.
 
این منبع آگاه در لیبی که خواست نامش فاش نشود عنوان داشت که یکی از عوامل سرویس های جاسوسی فرانسه با نفوذ در میان نیروهای انقلابی که برای یافتن قذافی ماموریت خود را آغاز کرده بودند، در هنگام یافتن رهبر فراری لیبی با شلیک گلوله به سمت سر وی، قذافی را به قتل رسانده است.
 
در همین حال، مرد 22 ساله ای که در میان نیروهای انقلابی لیبی در زمان یافتن قذافی حضور داشت دوشنبه گذشته به دلیل شدت جراحات وارده در پاریس مرد.
 
«عمران شعبان» که ادعا می کرد که تفنگ طلا و انگشتر قذافی را در اختیار دارد از سوی هوادارن قذافی در جولای گذشته به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
 
وی برای درمان به فرانسه رفته که به دلیل شدت جراحات وارده کشته شد.
 
«محمود جبریل» نخست وزیر موقت پیشین لیبی در گفت وگو با تلویزیون مصر گفت: یک عامل خارجی با نفوذ در میان نیروهای انقلابی قتل قذافی را رقم زد.
 
به نظر می رسد تلاش صورت گرفته از سوی فرانسه برای کشتن قذافی به دلیل نگرانی های ناشی از احتمال برملا شدن روابط خاص میان نیکولا سارکوزی و معمر قذافی بوده باشد.
 
گفته می شود قذافی در سال 2007 و پیش از برگزرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، میلیون ها دلار به عنوان کمک مالی به کمپین تبلیغاتی ساکوزی ارائه کرده بود.
 
در صورت اثبات این ادعا، جنجال های بسیاری در داخل و خارج از فرانسه به وجود خواهد آمد.

کلید واژه ها: قذافی فرانسه


نظر شما :