استقبال منامه از بازگشت سفیر ایران

۰۲ مهر ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۸ کد : ۱۹۰۷۱۸۰ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه بحرین از بازگشت سفیر جمهوری اسلامی ایران به منامه استقبال کرد و بازگشت سفیر این کشور به تهران را در راستای منافع این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش مانیتورینگ فارس، «خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در گفت وگو با شبکه العربیه به طور ضمنی به وقوع شکنجه در زندان های این کشور در طی وقوع انقلاب اذعان کرد و مدعی شد که شکنجه ها و افراد کشته شده در مراکز پلیس و بدون اطلاع دولت مرکزی کشته شده اند.

خالد بن احمد تصریح کرد: سیاست جدید بحرین احترام به حقوق بشر و پرهیز از خطاست.

وی مدعی شد که به تمام بحرینی هایی که به نشست ژنو آمده اند اجازه بازگشت داده خواهد شد.

این درحالی است که بسیاری از فعالان سیاسی در بحرین  اجازه ورود به این کشور را ندارند.

وزیر امور خارجه بحرین در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا به نبیل رجب فعال حقوقی بحرین اجازه حضور ندادید، مدعی شد که جرم وی سیاسی نبود.

نبیل رجب از فعالان سیاسی بحرین است که به بهانه حضور در اعتراضات توسط دولت این کشور دستگیر و به سه سال زندان محکوم شده است.

وزیر خارجه بحرین در ادامه درباره حاشیه مطرح شده درباره اجلاس شانزدهم عدم تعهد در تهران گفت: اگر کسی اسم بحرین را می گفت من از جلسه خارج می شدم و برای اولین بار است که این مطلب را بیان می کنم اما ترجمه اجلاس درست بود.

خالد بن احمد در ادامه ابراز داشت که روز بعد از اجلاس در سایت های ایرانی جایگزینی اسم بحرین با سوریه و سانسور نام خلفای راشدین را دیده که پس از آن با وزیر خارجه مصر تماس گرفته و از وی متن سخنرانی را دریافت کرده است.

وی با ادعای اینکه «ما پس از تحقیق اعتراض خود را به کاردار ایران اعلام کردیم و خواستار عذرخواهی تهران شدیم» در عین حال تاکید کرد که باید در مورد این مسائل که مربوط به روابط کشورهاست حساس تر باشیم و با دقت و با دلیل عمل کنیم، ممکن است اخباری غلط منتشر شود که به روابط دو کشور آسیب بزند.

وزیر خارجه بحرین تاکید کرد که بازگشت سفیر ما به تهران برای دفاع از منافع خودمان بوده و اگر ایران نیز سفیرش را اعزام کند با استقبال ما مواجه خواهد شد مانند سفرای دیگر کشورها.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :