آمریکایی ها بار سفر بستند

۳۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۹۰۷۰۷۳ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد در حال حاضر بیشتر نیروهای تکمیلی آمریکا که به دستور باراک اوباما برای جلوگیری از افزایش خشونت های افغانستان در این کشور استقرار یافته بودند، از افغانستان خارج شده اند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این نیروهای تکمیلی به اهداف خود مبنی بر دگرگون کردن وضعیت و تغییر روند اقدامات طالبان و افزایش قابلیت های نیروهای امنیت ملی افغانستان رسیده اند.


پانه تا که این مسئله را نقطه عطفی نامید، گفت که نیروهای آمریکا در افغانستان در راه رسیدن به اهداف خود هستند.


وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ژنرال جان آلن، فرمانده ارشد نیروهای آمریکا در افغانستان گفته است که نیروهایی که او بر سر کار گماشته است برای انجام ماموریت های آمریکا از توانایی های لازم برخوردار هستند.


این اقدام آمریکا مبنی بر خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان با افزایش حملات خودی نیروهای افغان به هم رزمان آمریکایی خود صورت گرفته است.


این مسئله موجب شده است تا برنامه های ناتو مبنی بر انتقال وظایف امنیتی و قدرت به نیروهای پلیس و ارتش افغانستان که قرار است تا پایان سال 2014 میلادی به طور کامل انجام شود، زیر سوال برود.


هدف آمریکا از استقرار نیروهای تکمیلی در افغانستان ایجاد فضا و زمان مناسب برای نیروهای افغان بود تا بتوانند کنترل امور را در دست گرفته و اجازه ندهند تا شبه نظامیان طالبان دوباره در افغانستان قدرت گرفته و این کشور را به مکانی امن برای گروه های تروریستی تبدیل کنند. آمریکا همچنین امیدوار بود تا بتواند از این طریق طالبان را به مذاکرات صلح بکشاند.


فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کرده اند که دستاوردهای بسیاری علیه طالبان به دست آورده اند و قدرت را در این منطقه که زمانی تحت کنترل طالبان بود به دست گرفته اند. پانه تا نیز اعلام کرده که حملات خودی نیروهای خودسر افغان آخرین تلاش ها و نفس طالبان است.


وزیر دفاع آمریکا در حالی این اظهارات را ایراد کرد که مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نگرانی خود را از تاثیر حملات خودی بر از بین بردن فضای اعتماد موجود ابراز کرده و گفته که این حملات تهدیدی جدی برای مبارزات جنگی ناتو است و گفته که "یک چیزی باید تغییر کند."


نظر شما :