رآکتور آب سنگین در دست ساخت است

۳۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۹۰۷۰۶۷ سرخط اخبار

رییس سازمان انرژی هسته یی گفت: کشور ما پس از گذار از تثبیت سرزمینی در دوران دفاع مقدس و تثبیت سیاسی، در حال حاضر در دوره تثبیت علمی و فنی قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) فریدون عباسی در حاشیه یازدهمین یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در شیراز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مقاومت، وحدت و همدلی باعث شد که در دوران دفاع مقدس تثبیت سرزمینی شکل بگیرد و با حضور مردم در صحنه و شرکت در انتخابات های مختلف از اول انقلاب تاکنون تثبیت سیاسی نیز حاصل شد.


وی ادامه داد: در حال حاضر نیز جمهوری اسلامی ایران در دوران تثبیت علمی و فنی قرار دارد و در مقابل بحران های این دوران نیز باید مقاومت کرد تا کشور به شرایط مطلوب تر دست یابد.


وی تاکید کرد: اتحاد، همدلی، مدیریت، حاکمیت تفکر علمی و دین مداری از مباحثی است که در جهت تثبیت علمی باید مورد توجه مسوولان و آحاد مردم باشد.


رییس سازمان انرژی هسته یی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی قدرت مطرحی است که برای آزادسازی کشورهای دیگر تلاش می کند و در این زمینه آزادسازی کشورهای جنبش عدم تعهد و به دنبال آن تشکیل یک قطب در سطح بین الملل از چشم اندازهای ایران اسلامی است.


وی اظها کرد: ایران تنها کشور دنیاست که در مقابل استکبار ایستاده و حرف خود را با قاطعیت بیان می کند و این نعمتی است که ما می توانیم در مجامع بین المللی راهبردهای خود را ارایه دهیم؛ چراکه خیلی از کشورها تمایل به گفتن خواسته های شان دارند اما به هویت ملی خود تکیه نکرده و از بیان مسایل در مجامع عمومی واهمه دارند.


وی خاطرنشان کرد: ما مشترکات بسیاری داریم، که اگر دست از تفرقه برداریم، یکدیگر را تحمل کنیم و حول محور وحدانیت حرکت کنیم، به اتفاق و اتحادی بی نظیر دست می یابیم.


رییس سازمان انرژی هسته یی با اشاره به حضور جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در طول دوران جنگ، جهاد استان فارس به عنوان خط شکن مطرح بود و سنگر زدن با ماشین آلات سنگین احتیاج به افراد متخصص داشت و در جهاد، ساماندهی نیروهای متخصص و دلاور به خوبی انجام می شد.


وی گفت: در حال حاضر جنگ ابرقدرت ها با ایران صرفا بر سر انرژی هسته یی نیست بلکه همه علوم و تخصص ها را نشانه گرفته اند. ایران در زمینه علوم و فنون پیشرفت کرده و حفظ و تثبیت آنان به حاکمیت منسجم احتیاج دارد. امروز اگر از انرژی هسته یی دست بکشیم استکبار باز هم بهانه هایی برای ایران دارد و باز هم موضوع حقوق بشر را پیش می کشد.


وی با اشاره به دستاوردهای هسته یی کشور اظهار کرد: راه اندازی مجتمع رآکتورهای سوخت از دستاوردهای هسته یی کشور است و در این زمینه صادرات نیز داشته ایم همچنین ایجاد راکتورهای استخری در داخل کشور و کشورهای دیگر از دیگر اقدامات سازمان انرژی هسته یی است.


رییس سازمان انرژی هسته یی گفت: رآکتور آب سنگین نیز در دست ساخت است و پس از انجام آزمایش ها و اطمینان از تکرارپذیر بودن آنان، این راکتور نیز آغاز به کار می کند. امسال استان مرکزی به عنوان پایلوت کشاورزی هسته یی در نظر گرفته شده و از 5 ماه پیش تاکنون ، فعالیت هایی مرتبط با آن آغاز شده است.
 


نظر شما :